بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

۶۲ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

معرفی فیلم «ماه کاغذی» (پیتر باگدانوویچ، ۱۹۷۳)

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷ ب.ظ

ژانر فیلم جاده‌ای یکی از محبوب‌ترین ژانرهای کشور امریکا محسوب می‌شود. شاید یکی از دلایلش را بتوان همان جذابیت جاده‌های غرب و جنوب دشت‌های خشک امریکایی دانست. ماه کاغذی ساختۀ کارگردان تجربه‌گرا و پیشرو هالیوودی یعنی پیتر باگدانوویچ، یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های کمدی جاده‌ای دهۀ هفتاد امریکا است. دهه‌ای که کارگردان‌های پیشتازی از هالیوود مانند مارتین اسکورسیزی، برایان دی پالما، استیون اسپیلبرگ، جورج لوکاس و به نوعی پیتر باگدانوویچ توانستند سینمای آمریکا را بار دیگر مطرح سازند. ماه کاغذی که اقتباسی از رمان ادی پری نوشتۀ جو دیوید براون می‌باشد، توانست به فروش قابل توجه ۳۰ میلیون دلاری در مقایسه با بودجه ۲.۵ میلیون دلاری‌اش دست پیدا کند، و از این حیث بسیار موفق باشد. این فیلم همچنان توانست امتیاز ۹۲ از ۱۰۰ را از سایت راتن تومیتوز به دست آورد.

خلاصه داستان

ماه کاغذی در همان چند دقیقۀ ابتدایی فیلم، دو شخصیت اصلیش را معرفی می‌کند. ادی لاگینز (با بازی تاتوم اونیل) دختری نه ساله است که به تازگی مادرش را از دست داده است. و موزس پری (با بازی رایان اونیل) که از دوستان پیشین مادر ادی محسوب می‌شود. او که سر و کله‌اش هنگام تشییع جنازه پیدا می‌شود، در یک ترفند نامحسوس مسئولیت رساندن ادی به خاله‌اش در شهری دیگر را به عهده می‌گیرد. موزس، فروشندۀ فرصت طلب کتاب انجیل است که از ادی برای گرفتن غرامت ۲۰۰ دلاری از مقصر مرگ مادرش استفاده می‌کند. ادی با اینکه تنها نُه سال سن دارد می‌گوید: «من دویست دلارم و می‌خوام، وگرنه میرم پیش پلیس و همه چی رو براشون تعریف می‌کنم.» موزس که نصف پول را خرج ماشین قراضه‌اش کرده است از خیر فرستادن ادی با قطار می‌گذرد و تصمیم می‌گیرد خودش او را برساند. ماجرا تازه شروع شده است.

بازی بی‌نظیر تاتون اونیل

ماه کاغذی از حیث بازی و درگیر کردن مخاطب با یک دختربچه نه ساله به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند. تاتون اونیل که در واقعیت دختر رایان اونیل هم محسوب می‌شود توانست به جوان‌ترین برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر نقش اول زن اسکار بدل شود. لازم به ذکر است که او گلدن گلوب را برای همین عنوان نیز مال خود کرد. بازی بی‌نظیر و واقع‌گرایانۀ تاتوم را می‌توان یکی از بهترین کودکان دیده شده بر روی پرده سینما دانست. موفقیتی که او هیچگاه نتوانست آن را تکرار کند. کشمکش میان موزس پری و ادی لاگینز مهمترین ویژگی کمدی فیلم محسوب می‌شود. موزس هرآنچه در کلاه گذاشتن سر بقیه می‌داند به ادی یاد می‌دهد، اما این ادی است که به نوعی مغز متفکر بسیاری از کلاه‌برداری‌ها در داستان است. ادی نه تنها موزس بلکه مخاطب را هم با هوش بی‌نظیرش غافلگیر می‌کند.

مشاوری به نام اورسون ولز

ماه کاغذی که به شکل سیاه و سفید فیلمبرداری شده است، داستانش را در دههٔ ۱۹۳۰ روایت می‌کند. حضور اورسون ولز به عنوان مشاور باگدانوویچ باعث ایجاد دو تغییر اساسی در فیلم شده است؛ نام فیلم و استفاده از فیلتری خاص که جلوه‌ای متفاوت به فیلم داده. باگدانوویچ در شکل کارگردانی‌اش بسیار پیشرو و جسورانه عمل می‌کند. تنها کافیست به چگونگی نمای اتصال میان صحنه‌ها دقت کنید. باگدانوویچ یک نمای لانگ را به یک نمای بسته در مکانی دیگر کات می‌دهد. یا در نمایی دیگر از بسته شروع می‌کند و با به عقب کشیدن دوربین به یک نمای باز دست پیدا می‌کند. او برای تک تک نماهایی که می‌خواهد کات بزند حرف جدیدی به همراه دارد. از این رو از نماهای طولانی در فیلمش به خوبی استفاده کرده است. ماه کاغذی پر از لحظه‌های جذاب و به یاد ماندنی است. یک ماجراجویی پر از حادثه. از این حیث رابطۀ دختربچه و همراه مردش را می‌توان با لئون ساختۀ لوک بسون مقایسه کرد. هرچند در ماه کاغذی با یک کمدی مواجه هستیم و کمدی با یک پایان خوش تمام می‌شود.

 

منبع 

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

بهترین هدست‌های گیمینگ ۲۰۲۰

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵ ب.ظ

بهترین هدست‌های گیمینگ ۲۰۲۰

امتیاز، گفتگو و جلوه‌های صوتی یک بازی تا حد زیادی باعث می‌شود که بازی برای بازیکنان واقعاً هیجان انگیز باشد. به همین دلیل بازی‌های با کیفیت بالا ارزش سرمایه گذاری برای داشتن یک هدست مخصوص بازی را دارند. با استفاده از یک هدست خوب و مناسب برای بازی، بازیکنان بهتر می توانند صحبتای دشمنان نزدیک را بشنوند، از موسیقی پس زمینه لذت ببرند و صحبت‌های هم تیمی‌های خود را در دو‌ر‌های شدید PvP بشنوند. هدست‌های خوب برای بازی کیفیت صدا را جدی می‌گیرند بر پشتیبانی درایوهای صدا برای شفافیت بیشتر تمرکز می‌کنند. بهترین هدست‌های بازی به تناسب و راحتی اهمیت می‌دهند. چرا که سربند  هدست قابلیت تنظیم داشته باشد و بالشتک هدست نرم و لطیف باشد و گوش را اذیت نکند. هدست‌های با کیفیت باعث نمی‌شوند که پول خود را دور بریزید چرا که به معیارهای مناسب یک هدست خوب که مدنظر شماست توجه می‌کنند. هدفون‌هایی که انتخاب کردیم از گزینه‌های ساده و مقرون به صرفه تا گزینه‌های برتر که دارای ویژگی های مختلف هستند را شامل می‌شوند. مهم نیست یک گیمر گاه به گاه یا مستمر باشید، مطمئن هستیم که مورد دلخواه خود را در لیست ما پیدا خواهید کرد.

بهترین هدفون مناسب برای همه: SteelSeries Arctis 7

SteelSeries Arctis 7 هدستی راحت و بی سیم که مناسب برای جلسات بازی در تمام طول روز است. سربند پهن و پر شده است باعث می‌شود احساس فشار به سر را از بین ببرد و حتی بعد از ساعت‌ها استفاده از آنها احساس راحتی کرد. این هدست دارای اتصال ۲.۴ گیگاهرتزی است به این معنی که و صدایی بی ضرر و با تاخیر بسیار کم را ارئه می‌دهد. هدست با شارژ شدن به کار خود ادامه می‌دهد. Arctis 7 دارای حداکثر ۲۴ ساعت عمر باتری است که برای مدت طولانی دوام می‌آورد بنابراین نیازی به شارژ هدست هر روز نخواهید داشت. این گوشی همچنین دارای یک میکروفون داخلی است که قادر به ارائه صوتی با وضوح بالا است و هرگونه نویز در پس زمینه را از بین می‌برد. این هدست شاید کمی هزینه‌بر باشد، اما صدا و راحتی فوق العاده ای را به شما ارائه می‌دهد و برای بازیکنان حرفه‌ای کنسول PC و غیر Xbox بسیار مناسب است.

ساده و مقرون به صرفه HyperX Cloud Stinger

هدفون استریو سیمی HyperX Cloud Stinger راحتی فوق العاده و تنظیم و استفاده بدون سر و صدا را ارائه می‌دهد. هدست مخصوص بازی یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه است و به همین ترتیب تمام اصول مورد انتظار را ارائه می‌دهد. با این حال، این هدست دارای طراحی ساده است و فاقد چند ویژگی غیر مهم نیز هست. Cloud Stinger سبک وزن دارای بالشتک‌های مموری فوم حافظه و یک نوار لغزنده استیل قابل تنظیم است تا بازیکنان بتوانند یک تناسب و راحتی را در این هدست پیدا کنند. چه با دوستان آنلاین صحبت و یا در یک بازی، از هدست استفاده کنید خواهید دید که صدای دقیق‌تری به گوش شما می‌رساند. با چرخاندن میکروفن بازیکنان می‌توانند صدای خود را قطع یا نویز‌های اضافی محیط را از بین ببرند. هدفون‌ها هم با رایانه و هم با کنسول سازگار هستند، بنابراین برای گیمر چند سکویی بسیار مناسب هستند.

طراحی و قیمت متعادل: Corsair HS60 Pro

یک هدست مخصوص بازی باید سالها دوام داشته باشد. باید بتواند جلسات طولانی بازی را تحمل کنند و صدای عالی را در طول بازی ارائه دهد. اگر دنبال دقیقا همین ویژگی‌ها برای یک هدست خوب هستید، با Corsair HS60 Pro همراه شوید. این هدفون دارای کیفیت صدای ۷.۱ است که صدایی فراگیر همراه با احساس راحتی و کنترل‌های روی گوش ارائه می‌دهد – همه اینها بدون صرف هزینهٔ بالا برای شما به ارمغان آورده می‌شود.

HS60 Pro دارای درایورهای صوتی نئودیمیوم ۵۰ میلی متری است که کیفیت صدای عالی را در تمام فرکانس ها، به ویژه باس ارائه می‌دهد. میکروفون کاملاً جداشونده یک جهته است و دارای ویژگی حذف نویز است که باعث کاهش صدای محیط می‌شود، بنابراین صدای شما همیشه بلند و واضح است. به علاوه، ساختار سبک و بادوام آن دارای اتصالات آلومینیومی و یک کابل بافته شده است، بنابراین حتی بعد از ساعتها بازی کردن به سر و گوش شما آسیب نمی‌رساند. این هدست‌ها همچنین بسیار زیبا به نظر می‌رسند و با تمام کنسول‌ها کار می‌کنند.

چراغ‌های RGB و صدایی واقعی: Logitech G935

Logitech یک نام جدی برای وسایل جانبی بازی است و شما احتمالاً در بعضی از مواقع یک موس یا صفحه کلید از این شرکت داشته‌اید. این شرکت همچنین هدفون بی‌سیم جامدی مانند Logitech G935 تولید می‌کند که با هر کنسولی کار می‌کند. هدست ممتاز از اتصال بی سیم ۲.۴ گیگاهرتزی بهره می‌برد که همراه با درایورهای ۵۰ میلی متری Pro-G خود، صدای غنی و فراگیری را ارائه می‌دهد. نور RGB مبتنی بر بازی و طیف رنگی بازی است و  تجربه بازی را هیجانی‌تر و واقعی‌تر می‌کند. G935 دارای یک میکروفون ۶ میلی متری است که برای برقراری ارتباط شفاف ساخته شده است. برد داخلی این هدست بی سیم ۱۵ متر است و باتری آن با روشن بودن چراغ‌ها و ۸ ساعت بدون روشن بودن چراغ‌ها تا ۱۲ ساعت دوام می‌آورد.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۰ را بشناسید

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴ ب.ظ

بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۰ را بشناسید

شاید این تصور باشد که تمامی گوشی‌ها مناسب برای بازی هستند. البته که در تمامی گوشی‌ها امکان نصب و راه‌اندازی بازی وجود دارد. اما اینکه در کدام گوشی می‌توانید بازی‌های موبایلی را حرفه‌ای‌تر و راحت‌تر انجام بدهید مهم است. برای داشتن بهترین کیفیت در حین بازی باید سراغ گوشی های مناسب بازی رفت. چنین گوشی‌هایی که تعداد آنها نیز کم نیست با قیمتی به‌صرفه در دسترس کاربران قرار دارد. آکاس

Asus ROG Phone 3

انتخاب شماره یک ما برای بهترین تلفن‌های گیمینگ به Asus ROG Phone 3 تعلق می‌گیرد. چراکه این گوشی با توجه به نیازهای علاقه‌مندان به بازی طراحی و به بازار عرضه شده است. جدای از مشخصات عالی مانند پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵پلاس، صفحه نمایش با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز ، فضای ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ رم، این گوشی با۶۰۰۰میلی آمپر ساعت یکی از بزرگترین باتری‌های موجود در بازار است. ROG Phone 3 همچنین دارای انواع لوازم جانبی مخصوص بازی موبایل است که تجربه بازی در تلفن‌های هوشمند را افزایش می‌دهد. یکی از این موارد فن خنک کننده AeroActive 3 است که برای خنک نگه داشتن تلفن در هنگام بازی‌های طولانی ضروری است. البته یک جک هدفون به آن نیز اضافه شده است. بزرگترین نقطه ضعف این گوشی آن است که دسترسی در بسیاری از نقاط جهان محدود است. این گوشی در حال حاضر در ایران با قیمت حدودی ۳۱ میلیون به فروش می‌رسد.

OnePlus 8/8 Pro

OnePlus 8 و ۸ Pro با رتبه بندی IP رسمی و دوربین های عالی جرو بهترین گوشی‌های پرچمدار به شمار می‌آیند. هر دو دستگاه صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی بالا دارند، اگرچه OnePlus 8 محدود به ۹۰ هرتز و ۸ Pro تا ۱۲۰هرتز است. سرعت هردو نیز مشابه است. هر دو گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، ۸/۱۲گیگابایت رم، ۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. همچنین پشتیبانی از ۵G را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اینکه کدام یک برای شما مناسب است، به این بستگی دارد که آیا به شارژ بی سیم و تنظیمات بهتر دوربین نیاز دارید یا خیر. این گوشی در حال حاضر در ایران با قیمت حدودی ۲۷ میلیون به فروش می‌رسد.

Samsung Galaxy S20 series

گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۰سامسونگ به عنوان تلفن‌های گیمینگ شناخته نمی‌شوند، اما دارای قدرت بالایی هستند دقیقاً همان چیزی که بیشتر گیمرها در یک گوشی نیاز دارند. این مجموعه شامل Samsung Galaxy S20 ، S20 Plus و S20 Ultra می‌شود. هر سه مدل Galaxy S20 از نمایشگرهای ۱۲۰Hz AMOLED، پردازنده‌های Snapdragon 865 (یا اگزینوس ۹۹۰)، ۱۲گیگابایت رم و پشتیبانی از کارت microSD ارائه می‌دهند. Premium S20 Ultra حتی ۱۶گیگابایت حافظه رم را ارائه می‌دهد. اگرچه این ویژگی‌ها برای هر کاری که می‌خواهید روی تلفن انجام دهید بیش از حد مجاز است. این فقط در مورد سخت افزار نیست. هر سه مدل گزینه‌های Game Launcher و Game Tools سامسونگ را ارائه می‌دهند،به طوری که به کاربر این امکان را می‌دهد تا عملکردهای مختلف بازی‌ها را تغییر دهند. مجموعه ابزارهای بازی به شما امکان می‌دهد به راحتی وضوح را تنظیم کنید، عکس از صفحه بگیرید، فیلم ضبط کنید و موارد دیگر. می‌توان گفت گوشی‌های ارزانی نیستند، اما هر یک از تلفن‌های Samsung Galaxy S20 گزینه‌های بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال یکی از بهترین تلفن‌های بازی هستند. این گوشی هوشمند در ایران با قیمت حدودی ۲۴ میلیون به فروش می‌رسد.

LG V60 ThinQ

LG V60 ThinQ به لطف یک ویژگی مهم که آن را از باقی هم نسل‌هایش جدا می‌کند  و جزو بهترین تلفن‌های بازی قرار می‌گیرد. این گوشی دارای دو صفحه نمایش است که امکان بازی‌های کاملاً منحصر به فرد را فراهم می‌کند. LG V60 ThinQ دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، ۸گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه microSD  است. این تلفن تاشو همچنین دارای یک باتری قابل توجه ۵۰۰۰ میلی آمپری و Qualcomm Quick Charge 4 و شارژ بی سیم است تا بتوانید به مدت طولانی بازی کنید. مدت‌هاست که تلفن‌های ال جی به دلیل عملکرد عالی صوتی مورد ستایش قرار می‌گیرند و LG V60 ThinQ با جک هدفون ۳.۵ میلی متری و پشتیبانی از Quad DAC تفاوتی ندارد. LG V60 ThinQ با لوازم جانبی صفحه دوم نصف یا کمتر از آن ارائه می‌شود. به علاوه، شما همیشه می‌توانید صفحه نمایش دوم را خاموش کرده و یک تلفن بازی معمولی به اندازه جیبی داشته باشید.

Xiaomi Mi 10 Pro

در نگاه اول ، Xiaomi Mi 10 Pro مانند هر گوشی هوشمند پرچمدار، گران قیمت به نظر می‌رسد. این گوشی دارای یک چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ با ۸گیگابایت رم و صفحه نمایش ۹۰ هرتزی است. همچنین این گوشی بهترین عمر باتری را دارد. باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی توانست حتی باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی موجود در Asus ROG Phone 3 را پشت سر بگذارد.همچنین این گوشی عملکرد عالی دوربین چهارگانه با هدایت سنسور اصلی ۱۰۸MP و بلندگوهای استریو عالی دارد. ، قیمت آن کمی بالاتر از پرچمداران قبلی شیائومی است و درحال حاضر در ایران موجود نیست.

 

برای آشنایی با بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۰ اینجا کلیک کنید

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

درباره روغن موتور ماشین بیشتر بدانیم؛ انواع و قیمت

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲ ب.ظ

درباره روغن موتور ماشین بیشتر بدانیم؛ انواع و قیمت

 

برای راننده‌های کهنه‌کار و حرفه‌ای اهمیت روغن موتور مشخص است و بر حسب تجربه می‌دانند باید از چه روغنی در خودرو استفاده کنند؛ اما راننده‌های تازه‌کاری که زیاد هم سر از قطعات ماشین درنمی‌آورند و بیشتر مصرف‌کننده هستند معمولاً از جزئیات روغن‌های موتور چیز زیادی نمی‌دانند؛ دربارهٔ روغن موتور و کارکردها و انواع آن مواردی را با هم مرور می‌کنیم تا هنگام مراجعه برای تعویض روغن ماشین  سردرگم نشویم.

کارایی روغن موتور

وظیفهٔ اصلی روغن موتور حفاظت از موتور اتومبیل و اجزای داخلی آن است؛ بنابراین هرچه سطح کیفی بالاتری برای روغن موتور خودرو انتخاب کنیم، در واقع به خودمان و صد البته به جیبمان خدمت کرده‌ایم. در واقع بهتر است روغن موتوری انتخاب کنیم که امتحانش را پس داده باشد هرچند قیمت بالاتری هم داشته باشد. یک روغن موتور مرغوب، دارای گرانروی مناسب و ضریب اصطکاک بسیار پایین بوده و توانایی روانکاری بخش‌های مختلف و قطعات متحرک موتور را دارد. ضمناً روغن موتور علاوه بر سازگاری با ترکیبات پلیمری موجود باید دارای اثرات بازدارندگی خوبی در مقابل زنگ زدگی، خوردگی، اکسیداسیون و سایش باشد.

طبقه‌بندی SAE

طبقه‌بندی SAE همان چیزی است که انجمن مهندسی خودرو، بر اساس آن روغن‌های موجود در بازار را تقسیم‌بندی کرده است.  طبقه‌بندی SAE با نمادی شامل دو عدد و یک حرف لاتین مشخص شده است. تقسیم‌بندی به این صورت است که عدد قبل از حرف W نشان‌دهنده گرانروی روغن در دمای پایین است و هرچه کمتر باشد روغن مورد نظر در دمای کمتری قابل استفاده است، اما در مقابل عدد بعدی که نشان‌دهنده گرانروی در دمای بالا برای روغن است، هرچه بیشتر باشد روغن مذکور در دمای بالاتر چسبندگی بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال ۲۰w نشان‌دهنده ویسکوزیته روغن در دمای پایین و w50 ویسکوزیته در دمای بالاست.

روغن مخلوط؛ درست یا غلط؟!

پیش آمده که با عجله به مغازهٔ تعویض روغن رفته باشید و از فروشنده و مکانیک بخواهید سریع روغن موتور را عوض کند و بعد هم بلافاصله راهی جاده شده باشید. خوب این کار درستی نیست. دلیلش هم این است که در حرکت با فشاری که به موتور خودرو وارد می‌شود، باقیمانده روغن قبلی با روغن جدید مخلوط می‌شود و چون معمولا دو نوع روغن با هم همخوانی و سازگاری ندارند و به خاطر تفاوت‌های موجود در فرمول شیمیایی، روغن قدیمی و باقی‌مانده در خودرو می‌تواند خاصیت روغن جدید را کاهش داده و باعث از بین رفتن سریع خاصیت اصلی روغن جدیدی که خریداری کرده‌ایم، بشود. بنابراین بهتر است تعویض روغن را با حوصله بیشتری انجام داده و اجازه دهیم روغن سوختهٔ داخل موتور تا آخرین قطره از داخل خودرو خارج شود.

بیشتر بخوانید:

همه آنچه باید درباره کد کالا و استعلام و شناسایی آن بدانید

قصد تعویض پلاک خودرو دارید؟ این مطلب را بخوانید

چه زمانی روغن خودرو را عوض کنیم؟

زمان عوض کردن روغن موتور بستگی زیادی به میزان استفاده از خودرو دارد. یعنی باید بر حسب کیلومتر ماشین حواستان باشد که در زمان مناسب اقدام به تعویض روغن ماشین کنید. بیشتر روغن موتورهای موجود در بازار بیش از ۵۰۰۰ و حداکثر تا ۱۲۰۰۰ کیلومتر قابل استفاده هستند، اما این میزان بستگی به عوامل مختلفی دارد. با این حال در گذشته با توجه به ماینرال بودن روغن‌ها و احتمال پایان طول عمر آن‌ها، حتی در صورت استفاده نکردن از خودرو، خیلی‌ها اقدام به تعویض خودرو آن هم سالی دو بار می‌کردند، اما امروزه که خودورها مدرن‌تر شده‌اند دیگر خودشان زمان تعویض روغن که برسد آلارم مخصوص را به راننده می‌دهند. دو نکته‌ای که بد نیست موقع تعویض روغن به آن توجه کنید اول این است که اگر دیدید روغن موتور سیاه شده، نشانهٔ خوبی برای رسیدن زمان تعویض روغن است. سیاه شدن روغن موتور یعنی روغن‌موتور به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است. اما اگر دیدید بعد از مسافت چندهزار کیلومتر، هنوز هم رنگ روغن‌موتور همچنان شفاف است به این معنی است که روغن دوده حاصل از احتراق را جذب نمی‌کند و کیفیت خوبی ندارد. مورد بعدی این است که سعی کنید موقع تعویض روغن، فیلتر روغن را هم عوض کنید. چون فیلتر روغن به عنوان یک صافی عمل می‌کند که با جدا کردن ذرات شناور موجود در روغن، مانع آسیب دیدن موتور می‌شود.

اصل یا تقلبی؟!

برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن روغن موتور باید ابتدا به برچسبی که توسط کارخانه سازنده روی قوطی روغن می‌زنند و نشانه اصالت کالا است، توجه کرد. معمولا کارخانه‌های معتبر از برچسب‌های بزرگ استفاده می‌کنند و نام تجاری به همراه هولگرام روی ظرف روغن موتور دیده می‌شود. اگر این برچسب را روی محصول ندیدید مطمئنا روغن شما از استاندارد لازم برخوردار نیست و تقلبی است. بی‌بو بودن روغن موتور نشانه‌ای از اصل بودن روغن موتور است. هرگاه با باز کردن روغن موتور بوی تندی احساس کردید به سلامت و اصل بودن روغن شک کنید.

قیمت‌ها در چه حدودی است؟

این روزها قیمت‌ها مدام در نوسان است. اما با اندکی پرس و جو حد و حدود قیمت‌ها دستتان می‌آید. برای مثال روغن موتور بهران ۴ لیتری از ۸۸ هزار تومان تا ۱۱۱ هزارتومان به فروش می‌رسد. روغن موتور ایرانول مدل ۱۶۰۰۰ ظرفیت ۴ لیتر با قیمتی در حدود ۶۸ هزار تومان تا ۹۵ هزار تومان عرضه می‌شود. روغن موتور سه و نیم لیتری اسپیدی هم از ۸۴ هزار تومان تا ۹۴۰ هزار تومان در بازار موجود است.

 

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

راهنمای خرید و رهن و اجاره آپارتمان ۸۰ متری در ۵ نقطه تهران

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰ ب.ظ

راهنمای خرید و رهن و اجاره آپارتمان ۸۰ متری در ۵ نقطه تهران

یک آپارتمان ۸۰ متری شاید دیگر از ایده‌آل هم برای خانواده‌ها کمی بیشتر باشد. مخصوصا اگر این آپارتمان دو خوابه باشد و امکاناتش در حد و اندازه یه بنای ۴ یا ۵ سال ساخت باشد. امروزه با وجود قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران خرید یا اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری چندان برای هر خانوار ایرانی کار راحتی نیست. پس بهتر است با یک برنامه‌ریزی و اطلاع ار قیمت‌ها به سراغ انتخاب مورد مناسب بروید.

خرید و اجاره آپارتمان ۸۰ متری در منطقه ولنجک

ولنجک یکی از مناطق شمال تهران است که در کوهپایه‌های قله توچال قرار دارد و در محدوده منطقه یک شهرداری تهران است. اگر می‌خواهید در این نقطه ساکن شوید حتما می‌دانید که  زمستان‌های این محدوده معمولا سخت‌تر از جاهای دیگر است.

با این حال دارای امکانات حمل‌ونقل خوبی نسبت به سایر محلات است. در این شرایط قیمت رهن و اجاره یک واحد ۸۵ متری داراى پارکینگ، انبارى و آسانسور به این قرار است: ودیعه ۴۷۰ میلیون تومان و اجاره سه میلیون تومان. برای خرید چنین واحدی هم باید متری ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید. در واقع برای خرید آپارتمانی با متراژ ۸۰ متر در این محدوده حداقل باید ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داشته باشید.

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه شیان

محله شیان که در منطقه ۴ تهران واقع شده در شمال پارک جنگلی لویزان و جنوب مجتمع مسکونی و نظامی آجا واقع شده‌ است. در واقع محله لویزان درگذشته دهکده‌ای در شمیران بوده است و در مجاورت این محله، شیان قرار دارد که امروزه لویزان و شیان یک محله محسوب می‌شوند. موقعیت جغرافیایی این محله از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان طجرلو، از شرق به خیابان هنگام و از غرب به خیابان امام علی ختم می‌شود. بد نیست بدانید که اگر در این محدوده ساکن شوید با «باغ پرندگان» دیگر فاصله زیادی نخواهید داشت. باغ پرندگان بخشی از پارک جنگلی لویزان است که بیش از ۲۵۰ گونه پرنده آسیایی و آفریقایی در آن زندگی می‌کنند و برای بازدید از آنجا نیازی نیست در ترافیک بمانید یا راه زیادی طی کنید. 

برای اجاره آپارتمانی در این محدوده باید ودیعه ۱۵۰ میلیونی و اجاره ۳ میلیون تومانی و برای خرید هم برای هر متر باید ۳۱ میلیون تومان بپردازید. به عبارتی خرید یک واحد ۸۰ متری برایتان حدود دو میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تمام می‌شود. آکاس

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه قلهک

در کتب قدیم آمده است: «در کنار جاده قدیم شمیران (شریعتی کنونی) که بسیار باریک بود، محله قلهک کنونی وجود داشت که سکنه بسیار کمی داشت و قلعه کوچکی آنجا بود. بر این اساس به محله این قلعه کوچک، قلههک می‌گفتند که با مرور زمان به قلهک تبدیل شد». قلهک یک منطقه قدیمی است که از گذشته‌های دور دارای چندین رشته قنات بوده که برخی از آن‌ها هنوز جاری هستند. این منطقه از شرق به محله دروس، از غرب به رودخانه قلهک، از شمال به  باغ سفارت بریتانیا و از جنوب با خیابان پورمشکانی و خیابان ظفر هم مرز است. برای رهن در این منطقه باید در حدود ۱۵۰ میلیون تومان و برای اجاره چیزی بین ۶ تا ۷ میلیون تومان در نظر بگیرید. خرید آپارتمان ۸۰ متری در منطقه قلهک با متری ۵۰ میلیون تومان در حدود ۴ میلیارد تومان برایتان آب می‌خورد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

مظنه آپارتمان ۷۰ متری در ۵ نقطه تهران
آپارتمان نقلی در تهران چند؟

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه ستارخان

محله ستارخان از محلات محبوب و سرزنده‌ تهران است که به علت دسترسی مناسبش به مرکز و غرب تهران همواره مورد توجه قرار گرفته است. این محله یکی از محله‌های قدیمی تهران به شمار می‌رود که ترکیبی از خانه‌های نوساز و قدیمی در آن به چشم می‌خورد. از خیابان‌های محله ستارخان می‌توان به خیابان دریان‌نو، خیابان بهبودی، خیابان نصرت، خیابان حبیب‌الله و خیابان شادمهر، شادمان و… اشاره کرد. برای رهن و اجاره یک واحد ۸۰ متری در ستارخان باید کمی دستتان پر باشد؛ برای رهن باید حدود ۱۵۰ میلیون و برای اجاره چیزی حدود ۴ تا ۵ میلیون باید هزینه کنید. برای خرید این آپارتمان هم باید متری ۳۵ میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید. با این حساب یک آپارتمان ۸۰ متری چیزی در حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای شما خرج برمی‌دارد.

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه نازی‌آباد

نازی‌آباد از محله‌های جنوب شهر تهران است. شاید کسی فکرش را هم نکند که در گذشته در این محل از تهران، دهی به اسم نازآباد واقع بوده‌ است. گفته می‌شود این محله را ناصرالدین شاه برای یکی از سوگلی‌هایش به اسم نازخاتون خریداری کرده بود. ناصرالدین‌شاه برای نازخاتون در این محل قصری ساخت که بعدها تبدیل به پارک شد. با اضافه شدن این محله به جنوب تهران در ۱۳۳۴، نام محلهٔ نازخاتون تبدیل به «نازآباد» و سپس تبدیل به «نازی‌آباد» شد. حالا اگر قصدتان اقامت در این منطقه است برای رهن ۱۶۰میلیون تومان و برای اجاره ۳ میلیون تومان باید بپردازید. خرید آپارتمان ۸۰ متری نوساز در این محدوده با متری ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چیزی در حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

 

منبع 

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

رفع ریپورتی حساب کاربری اینستاگرام

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸ ب.ظ

رفع ریپورتی حساب کاربری اینستاگرام

 

پس از صرف ساعت‌ها در اینستاگرام، متوجه می‌شوید که اینستاگرام برخی اقدامات را مسدود کرده و استفاده از برنامه محدود شده است. این درحالی‌ست که شما هیچ ایده ای ندارید که چرا به چه دلیل این اتفاق رخ داده است. این اتفاق زمانی می‌افتد که یکی از قوانین اینستاگرام را به طور ناخواسته زیرپا گذاشته باشید. از آنجایی که برنامه اینستاگرام بستری مناسب برای تجارت‌های آنلاین به حساب می‌آید، و قوع این اتفاق سبب بروز وقفه‌ در روند کلی کارها خواهد شد. مسدود شدن حساب‌های کاربری غالبا بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی رخ می‌دهند و سبب غافلگیری کاربران می‌شوند. یافتن علل مسدود شدن می‌تواند در حل این مسئله کارساز باشد. از این رو در این مقاله با بررسی علل ریپورت یا مسدود شدن حساب کاربری اینستاگرام به راه‌حل‌های این مسئله می‌پردازیم.

حساب اینستاگرام مسدود یا محدود شده

آیا هنگام تلاش برای انجام عملی پیامی دریافت کرده اید که “انجام این عمل به طور موقت از شما مسدود شده است؟” یا چیزی مانند “اقدام مسدود شده است؟” هر یک از این پیام‌ها می‌تواند به معنای عبور شما از محدودیت ساعتی / روزانه اینستاگرام باشد و از این رو اینستاگرام تصمیم گرفته است حساب شما یا اقدامات خاص شما را بطور موقت مسدود کند.

چرا اینستاگرام اقدامات شما را مسدود می‌کند؟

  • اینستاگرام می‌تواند حساب کاربری شما را  به دلیل فالو و یا آنفالو کردن بسیاری از صفحه‌ها در مدت زمان کوتاه مسدود کند. جالب است بدانید که پیگیری صفحات مختلف در این اینستاگرام دارای محدودیت ۵۰۰ بار در روز و دنبال کردن ۱۰۰ بار در روز است. این محدودیت‌ها می‌توانند براساس قدمت حساب  نیز تمدید شوند. اگر بیشتر از حد مجاز دنبال کرده اید و یا پیگیری نمی‌کنید، اینستاگرام می‌تواند عملکرد شما را مسدود کند.
  • پسندیدن / نظر دادن به صورت گسترده و سریع در اینستاگرام، همانند ربات به نظر می‌آید و سبب مسدود شدن سریع حساب خواهد شد.
  • ارسال بیش از حد محتوا نیز می تواند دلیل محدودیت حساب کاربری اینستاگرام باشد. اگر پست‌های زیادی به اشتراک می‌گذارید یا از هشتگ‌های زیادی در یک روز استفاده می کنید، اینستاگرام می تواند اقدامات شما را هرزنامه تلقی کند.
  • به اشتراک گذاری محتوای نقض شده / مضر در اینستاگرام مجاز نیست و شما نباید مطالب نامناسب ارسال کنید. اگر محتوایی را نقض کنید که دستورالعمل های انجمن اینستاگرام را نقض می‌کند ، ممکن است محتوای شما توسط کاربر دیگری مورد سو استفاده قرار گیرد یا ممکن است اینستاگرام استفاده از حساب شما را به طور موقت محدود کند.

روش های عملی برای رفع مسدودیت یا بلاک شدن توسط اینستاگرام

در صورت تعلیق موقت حساب کاربری از اینستاگرام بخواهید یک بررسی دستی انجام دهد. اگر می‌دانید که هیچ یک از اقدامات ذکر شده در بالا را انجام نداده اید، می‌توانید بر روی دکمه “به ما اطلاع دهید” / “به ما بگویید” کلیک کنید. با این کار اینستاگرام می فهمد که حساب شما به اشتباه مسدود شده و آنها آن را بررسی می کنند. اینستاگرام ممکن است از شما چند سند پشتیبانی بخواهد و پس از ارائه آنها، اینستاگرام در عرض ۱ یا ۲ روز فعال می‌شود.

به زمان بسپارید

اگر حساب شما به طور موقت مسدود شود ، حدودا ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیگر خود را بازیابی می‌کند. بهتر است در این مرحله هیچ فعالیتی در اینستاگرام انجام ندهید تا از تعلیق بیشتر جلوگیری شود.

بیشتر بخوانیم 

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

۳ بازی آموزش الفبا برای کودکان

نصب مجدد

اگر به بازیابی فوری نیاز دارید، می توانید برنامه را حذف و نصب مجدد کنید. این ممکن است بسته به نحوه مسدود یا تعلیق حساب شما کار می‌کند.

ادمین‌ها دیگر را حذف کنید

اگر برای مدیریت حساب اینستاگرام خود شخص ثالثی را ادمین کرده‌اید، باید سعی کنید آن را حذف نصب کنید. رمز ورود اینستاگرام خود را تغییر دهید تا از برنامه‌هایی که قبلاً با آنها مرتبط شده‌اید خارج شوید.

شادوبن شدن حساب کاربری اینستاگرام

برای مسدود شدن یا محدود شدن فعالیت‌ها از سوی اینستاگرام پیام اخطار دریافت می‌کنید اما، در صورت وقوع شادوبن، هیچ هشداری به شما داده نمی‌شود. بسیاری از حساب‌های اینستاگرام حتی نمی‌دانند که شادوبن شده‌اند. برای بررسی اینکه آیا حساب شما ممنوع شده یا خیر، نکات زیر را دنبال کنید.

از تستر شادوبن (Shadowban ) استفاده کنید

این ساده ترین و موثرترین راه برای دانستن این که آیا حساب شما ممنوع است. ابزارهای زیادی به صورت آنلاین در دسترس است که می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید.

حضور خود را بررسی کنید

بعد از ارسال پست در اینستاگرام ، بلافاصله از چند حساب کاربری که شما را دنبال نمی کنند بخواهید بررسی کنند آیا می توانند پست‌های شما را در هشتگهایی که استفاده کرده‌اید ببینند اگر پاسخ مثبت باشد، شما ممنوع نیستید و بالعکس.

چگونه می توان یک حساب شادوبن شده را بازیابی کرد؟

در ابتدا سعی کنید از ربات‌ها یا برنامه‌های تلگرامی برای گرفتن تظرات بیشتر یا دنبال کردن استفاده نکنید. چرا که استفاده از این ابزارها می‌تواند منجر به مبهم شدن حساب شما شود. بهترین ایده برای بازیابی حساب شما استفاده از حساب به طور معمول و به دور از این ابزارها و برنامه‌ها است.

از هشتگ‌های مشابه و شکسته دوری کنید

هشتگ‌هایی را که استفاده می‌کنید بررسی کنید و از هشتگ‌های مشابه در هر پست خودداری کنید. به تغییر هشتگ‌ها ادامه دهید تا به نظر اسپم در اینستاگرام نرسد.

 

برای آشنایی با رفع ریپورتی حساب کاربری اینستاگرام اینجا کلیک کنید

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷ ب.ظ

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

 

با گسترش اینترنت و فناوری قبل از شیوع ویروس کوید -۱۹ فضای کسب‌ وکارهای الکترونیکی رواج پیدا کرده بود. پس از بروز این بیماری همه‌گیر جهانی،‌ مسئله تجارت آنلاین و کسب‌وکارهای مجازی رونق زیادی گرفت. این درحالی‌ست که استفاده از شبکه‌های مجازی برای راه‌اندازی کسب و کار، نیازمند دانش است. چرا که برای استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام، علاوه بر مهارت‌های اولیه استفاده از این برنامه لازم است که اصول اساسی و کلی تبلیغات برای کسب‌وکارها را دانست. زیرا تنها با داشتن یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام و پست و فالو کردن به تنهایی نمی‌توان به هدف فروش محصول یا خدمات رسید. از این رو اگر می‌خواهید کسب وکاری را شروع کنید و نمی‌دانید چگونه صفحه کاری خود را تبلیغ کنید، این مقاله را از دست ندهید.

تولید محتوای خود را بالا ببرید

در تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام کوتاهی نکنید. از مشتریان خود بخواهید که عکس‌هایی با کالا یا آنچه که عرضه می‌کنید برای شما تهیه و ارسال کنند. ویدیوهای از محصولات خود تهیه کنید و به اشتراک بگذارید. برای اینکه بفهمید چه محتوایی بهترین عملکرد را در بین مخاطبان شما دارد، لازم است که آزمون و خطا کنید. این به معنای افزایش تولید محتوای شما و ارسال مداوم پست است. انتشار حداقل یک پست در روز در اینستاگرام از بهترین روش‌های ممکن است. برند‌های بزرگی مانند H&M حداکثر سه بار در روز پست ارسال می‌کنند (بیشتر از این نباشد). هنگامی ارائه محتواها لازم است با درک اینکه بهترین زمان ممکن برای ارسال محتوا چه موقع است، باشد. برای به روز ماندن در نظر مخاطبان از استوری‌های اینستاگرام غافل نشوید. محتوا‌هایی همسو با ترندهای روز استفاده کنید، این اقدام سبب می‌شود تا جزو محتواهای اولیه و پرمخاطب ظاهر شوید.

بیشتر بخوانیم 

چگونه در خانه فیلم‌های حرفه‌ای بسازیم؟

از ادیت حرفه‌ای فیلم‌های خانگی بیشتر بدانیم 

پست‌های اینستاگرامی خود را از طریق شبکه‌های دیگر تبلیغ کنید

تلاشی که برای تهیه عکس و زیرنویس‌های هوشمندانه‌ای که می‌کنید، نباید هدر رود. با ارسال مطالب خود به سایر شبکه‌های اجتماعی دیگر، از اینستاگرام دنبال کننده‌ی بیشتری بگیرید. به عنوان مثال، می‌توانید محتوای اینستاگرام خود را در بیشتر موارد در Facebook و Twitter تبلیغ کنید تا حداکثر دسترسی به محتوای خود را داشته باشید. اگرچه تبلیغ در سایر شبکه‌های اجتماعی یک حرکت هوشمندانه است، اما بخاطر داشته باشید که هر بستر اجتماعی بهترین شیوه های خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، اینستاگرام بیشتر بر روی هشتگ‌ها حساس است. این در حالی‌ست که برای تصاویر ارسال شده در فیس بوک، باید توصیف کمی متفاوت‌تر تهیه کنید.

بر روی محتوای مردم محور تمرکز کنید

اگرچه اینستاگرام مکانی برای کسب امتیاز در فروش است، اما هنوز هم قبل از هر چیز مکانی برای اشتراک تجربیات است. محبوبیت عکس‌های سلفی در اینستاگرام و عکس‌های مشتری و افرادی که از محصولات در دنیای واقعی استفاده می‌کنند، خود گویای این موضوع است. بیشتر جذابیت اینستاگرام این است که برندها قادر به تبلیغات انسانی‌تر و بدون بمباران اطلاعاتی، دنبال کنندگان را با پیام هایی که فریاد می زنند “خرید کن!” تحریک کنند. محتوای تولید شده توسط کاربر مانند عکس مشتری همانند معادن طلا است. چرا که نشانگر اثبات جایگاه برند و محبوبیت و کیفیت محصولات در بین مردم نه است. اما برای اینکه محتوای تولید شده توسط کاربر استقبال شود، باید بدانید که هشتگ‌ها چگونه می‌توانند به شما در تبلیغ اینستاگرام خود کمک کنند.

هشتگ برند خود را بسازید

برندهای بزرگ و کوچک باید هشتگی برای تشویق به اشتراک گذاری و تبلیغ از طرف دنبال‌کنندگان خود ایجاد کنند. به عنوان مثال ، Ernie Ball هشتگ های #iplayslinky و #colorsofrocknroll خود را به صورت واضح در بیوگرافی خود نمایش می‌دهد. بعبارتی علاوه بر هزاران هوادار وفادار که برند را به صورت ارگانیک تبلیغ می‌کنند، از تبلیغات برای تبلیغات خود استفاده کنید. فراتر از هشتگ‌های شخصی خود، باید سعی کنید اینستاگرام خود را با استفاده از هشتگهای عمومی و جامعه خاص صنعت خود مانند # ۶strings (موسیقی) یا # unicornhair (زیبایی) تبلیغ کنید. اینستاگرام با استفاده از هشتگ‌های اضافی پست‌های برند شما را به دنبال کنندگانی که برچسب را جستجو می‌کنند، نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانیم 

رونمایی از ۲ Galaxy Z Fold

گشت و گذاری در بازار لپ‌تاپ‌های استوک

برندها، دنبال‌کنندگان معروف و مکان‌ها را تگ کنید

برچسب گذاری به طرز حیرت انگیزی یک روش موثر برای تبلیغ اینستاگرام شما است. به عنوان مثال، شما می‌توانید برندها و صفحات دیگر در اینستاگرام را برچسب‌گذاری (tag) کنید. افرادی که این اعلان‌ها را دریافت می‌کنند، علاوه براینکه جذب صفحه و محصول برند شما می‌شوند بلکه تشویق می‌شوند تا برند شما را تبلیغ کنند. به همین ترتیب، بابرچسب‌گذاری افراد یا برندهای خاص علاوه بر نشان دادن حسن نیت خود، میتوانید آنها را از پست یا محصول جدید برند خود باخبرکنید. فراموش نکنید که مکان‌ها را نیز برچسب گذاری کنید! به عنوان مثال ، اگر مکان فیزیکی مشاغل خود را دارید حتما آن را برچسب‌گذاری کنید. زیرا پست‌های خاص با موقعیت مکانی به شما امکان می دهد طرفداران و پیروان بالقوه جدید را کشف کنید.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

سوپی به قرمزی گوجه‌فرنگی | طرز تهیه سوپ گوجه‌فرنگی

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵ ب.ظ

سوپی به قرمزی گوجه‌فرنگی | طرز تهیه سوپ گوجه‌فرنگی

 

فصل پاییز و زمستان بهترین فصل برای پخت انواع سوپ در خانه است. بنابراین بهتر است در این فصل سوپ‌هایی را تهیه کنیم که مقوی و سالم باشد مانند؛ سوپ گوجه‌فرنگی. این سوپ قرمز و خوش طعم سرشار از آنتی‌اکسیدان است و برای بهبود سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است. این سوپ طرز تهیهٔ آسانی دارد و طعم آن بسیار لذیذ است. در ادامه با ماه همراه باشید تا با مراحل پخت آن آشنا شوید.

مواد لازم برای سوپ گوجه‌فرنگی

آب گوجه‌فرنگی ۴ پیمانه
رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آب قلم ۲ پیمانه
پیاز رنده شده ۱ عدد متوسط
جعفری ساطوری ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۱ قاشق غذاخوری
کره یا روغن ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل از هر کدام نصف قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:

بهترین چاشنی برای رنگ و طعم غذا ایرانی | طرز تهیه رب گوجه‌فرنگی خانگی

به سفیدی شیر به خوش طعمی خامه/ طرز تهیه سوپ شیر

طرز تهیهٔ‌ سوپ گوجه‌فرنگی

کره را روی حرارت ملایم داخل تابه قرار دهید تا آب شود. شعلهٔ گاز را بالا نبرید تا کره نسوزد. سپس پیاز را رنده کنید و داخل آن تف دهید تا بلوری شود. بهتر است پیاز را نگینی یا خلالی خرد نکنید تا در سوپ بافت آن مشخص نباشد.

بعد از بلوری شدن پیاز، آرد را به آن اضافه کنید و حدود ۱ تا ۲ دقیقه تف دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس آب قلمی که از قبل آن را آماده کرده‌اید به آن اضافه کنید و بعد آب گوجه فرنگی را با اندکی نمک و رب به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا جوش بیاید.

بعد از جوش آمدن سوپ شعلهٔ گاز را کم کنید و در آن را گذاشته و اجازه دهید ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بجوشد. سپس نمک و فلفل آن را اندازه کنید و با کمی جعفری روی آن را تزئین کنید. آکاس

نکات تهیهٔ سوپ گوجه

  • برای تهیه این سوپ می‌توانید از آب مرغ به جای آب قلم استفاده کنید.
  • برای تهیه آب گوجه‌فرنگی از گوجه‌های رسیده استفاده کنید و آنها را به خوبی میکس کرده و از صافی رد کنید تا آب گوجه‌فرنگی کاملاً یکدست شود.
  • پیاز را حتماً رنده کنید تا بافت سوپ نرم باشد.
  • در بعضی از دستورها ۲ قاشق غذاخوری خامه نیز به ترکیب سوپ آماده شده، اضافه می‌کنند که استفاده از آن اختیاری است.

منبع 

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

۱۵ راه طبیعی کاهش وزن به طور طبیعی در خانه

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴ ب.ظ

مواد طبیعی هستند که اگر از آن‌ها استفاده کنیم، سوخت و ساز بدنمان را افزایش می‌دهیم. گاهی اوقات همین نکات کوچک می‌توانند به ما در کاهش وزن کمک کنند. مواد طبیعی که در هر خانه‌ای و یا عطاری محله‌ای به راحتی پیدا می‌شود. در این گزارش با این مواد و چگونگی مصرف آن‌ها آشنا خواهیم شد.
شاید بهتر باشد از لیست ساده‌ای شروع کنیم که مواد طبیعی که متابولیسم ما را بالا می‌برند را بشناسیم:

  • سرکه سیب
  • چای سبز
  • لیمو و عسل
  • فلفل سیاه
  • آب جعفری
  • آب ذغال اخته
  • آلوئه ورا
  • کاری
  • دارچین
  • زنجبیل
  • فلفل هندی
  • سیر
  • روغن نارگیل
  • ماست

روز به روز چربی دور شکم برخی از ما حجیم‌تر و سرسخت‌تر می‌شود و مخصوصا این اتفاق برای بسیاری از مردان وجود دارد. برای داشتن اندام متناسب روش‌های مختلفی وجود دارد. رژیم‌های سفت و سخت یا آرام و ماندگار. خوردن برخی از این مواد طبیعی به شما کمک می‌کند که سرعت سوخت‌ و ساز بدن خود را افزایش دهید. این چاشنی‌ها هم می‌توانند طعم غذا را بهتر کنند و هم می‌توانند بدون تغییر زیاد، متابولیسم را بالا ببرند.

لاغر شدن با ادویه‌ها را امتحان کنید

فلفل سیاه، کاری، زنجبیل، دارچین و فلفل هندی از ادویه‌هایی هستند که اگر روزانه بتوانیم در پختن غذاهای مصرفی خود از ان استفاده کنیم، سوخت و ساز بدنمان را افزایش می‌دهیم. فلفل سیاه را به سالاد، چای و ظرف غذای خود اضافه کنید. بدون شک تأثیر انجام هر روزه آن برای شما نتیجه مطلوب‌تری به ارمغان خواهد آورد. انجام فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی تأثیر خوردن این ادویه‌ها را بیشتر می‌کند. چربی کم‌تری مصرف کنید و رژیم غذایی خود را با خوردن این ادویه‌ها، مانند موشک سوزاننده چربی کنید.

سرکه سیب و لاغری

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید. برای مطبوع شدن بیشتر آن کمی عسل نیز به آن اضافه کنید. بهتر است آب این نوشیدنی ولرم باشد. دو بار در روز از این نوشیدنی استفاده کنید. اسید موجود در سرکه به عنوان داروی طبیعی ضد چاقی و موثر در کاهش وزن عمل می‌کند.

آب جعفری برای لاغری معجزه می‌کند

یک لیوان برگ جفری را با نصف لیوان آب مخلوط کنید و از یک دوم لیمو و یک قاشق عسل در صورت نیاز استفاده کنید. این مواد را در مخلوط‌کن بریزید و با شکم خالی آن را بنوشید. پنج روز در هفته این کار را تکرار کنید و پس از ده روز دوباره مصرف آن را تکرار کنید. ویتامین سی موجود در این نوشیدنی یکی از بهترین داروهای خانگی ضد چاقی است.
در خوردن این موارد زیاده‌روی نکنید. اغلب مواردی که در لیست بالا نوشتیم را بیش از چند روز در هفته مصرف نکنید و سعی کنید با تغییر دادن آن متناسب با ذائقه خود، مصرف آن را ادامه دهید تا نتیجه مطلوبی را داشته باشید.

 

برای آشنایی با ۱۵ راه طبیعی کاهش وزن به طور طبیعی در خانه اینجا کلیک کنید

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

ساخت مگنت پرنده بهاری با پارچه نمدی

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲ ب.ظ

ساخت مگنت پرنده بهاری با پارچه نمدی

 

مگنت‌ها جزو وسایل تزیینی خانه هستند که اغلب افراد از داشتن آن لذت می‌برند. آنها قابل نصب در هر سطح فلزی بوده و در مدل‌های مختلف به فروش می‌رسند. برای داشتن مگنت زیبا و منحصر به فرد بهترین راه داشتن مگنت‌های دست‌ساز است. مگنت‌هایی که می‌توانید مطابق با سلیقه خودتان و با کمترین هزینه آنها را درست کنید و از داشتن آن لذت ببرید. یکی از مگنت‌های پرطرفدار این روزها مگنتهای نمدی است که تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد. امروز قصد داریم تا شما را با مراحل ساخت یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این مگنت زیبا یعنی مگنت پرنده‌های بهاری آشنا کنیم. این مدل از مگنت برای هدیه نیز بسیار مناسب است.

وسایل مورد نیاز برای ساخت مگنت پرنده بهاری با پارچه نمدی

پارچهٔ نمدی نرم (برای بدن پرنده)
پارچهٔ نمدی ضخیم و محکم (برای منقار پرنده)
پارچهٔ نمدی نازک و محکم (برای بال پرنده)
آهنربا ورقه‌ای لاستیکی
نخ دوخت همرنگ با پارچه‌های نمدی
نخ قهوه‌ای تیره (برای دوخت چشم پرنده)
دکمه‌های تزیینی کوچک(برای اتصال بال پرنده)
مداد مشکی
مداد قرمز
سوزن
قیچی
چسب فوری
الیاف مصنوعی
کاغذ سفید

مراحل ساخت مگنت پرنده بهاری با پارچه نمدی

برای شروع ابتدا از الگو پرنده که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید پرینت بگیرید. می‌توانید اندازه بدنه آن را با توجه به سلیقه‌تان تغییر دهید.

الگو را روی پارچه نمدی قرار دهید و دور تا دور آن را با مداد سیاه بکشید. در این مرحله ‌هر قسمت از الگو را روی پارچه‌ای که در نظر دارید قرار دهید.

با استفاده از قیچی دور تا دور طرحی که با مداد کشیده‌اید را به دقت برش بزنید. منقار و بال پرنده را نیز به همین صورت برش بزنید.

بیشتر بخوانید:

با این چراغ خواب، دیگه خواب به چشمات نمیاد

یک تجربه آسان برای شروع دوخت و دوز | کیف پارچه‌ای کوچک

از یک دکمه تزیینی زیبا استفاده کنید آن را روی بال پرنده قرار دهید و با استفاده از نخ و سوزن آن را به بدن پرنده وصل کنید.

با مداد چشم پرنده را مطابق تصویر روی قسمت سر آن طراحی کنید.

سپس با نخ قهوه‌ای و سوزن دوخت طرحتان را با بخیه‌های بزرگ بدوزید.

لایه دوم بدن پرنده را با سوزن به لایه‌ای که آماده کرده‌اید متصل کنید.

دوخت دندان موشی را از فاصله ۱/۵ سانتیمتری زیر منقار شروع کنید و بعد از وصل کردن منقار دوخت را ادامه دهید و یک سانت پایانی آن را دوخت نزنید تا با استفاده از الیاف بدن پرنده را پر کنید.

پرنده را برگردانید و یک دایرهٔ کوچک از ورقه لاستیکی آهنربا را برش بزنید و با چسب فوری آن را مطابق تصویر به بدن پرنده بچسبانید.

با مداد قرمز گونه‌های پرنده را مشخص کنید تا پرنده زیباتر شود.

مگنت پرنده بهاری آماده است.

سایت مرجع: http://www.handmadiya.com

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید