بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

روزهای گرم تابستان را خنک کنید/ساخت بادبزن دستی

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱ ق.ظ

این روزها، داشتن بادبزن در کیف دستی‌تان بسیار لازم است تا در مکان‌هایی که فاقد سیستم سرمایشی است یا به دلیل گرم بودن هوا، کولر و اسپیلت جوابگوی خنک کردن محیط اطرافتان نیست، بتوانید روزهای بلند و گرم تابستان را سپری کنید. در بین مدل‌های مختلف بادبزن‌های دستی،‌ مدل تاشو انتخاب بهتری است زیرا در کنار زیبایی،‌ به آسانی در کیف دستی جا می‌گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با مراحل ساخت یک بادبزن دستی زیبا و تاشو آشنا شوید.

 

مراحل ساخت بادبزن دستی

دو سانتیمتر بالاتر از انتهای هر چوب را با استفاده از سوزن سوراخ کنید. دقت داشته باشید که سوراخ در قسمت میانی تمامی چوب‌ها قرار بگیرد.

چوب‌های سوراخ شده را روی یکدیگر قرار بدهید و سوزن میخی سرگرد را از آن رد کنید.

با استفاده از دم‌باریک انتهای میخ را بپیچید تا به خوبی چوب‌ها روی یکدیگر محکم شوند. اگر سیم‌ها ظاهر زیبایی نداشت نگران نباشید زیرا در مراحل بعدی آن را می‌پوشانیم.

 

منبع: https://acas.media/4427/روزهای-گرم-تابستان-را-خنک-کنید-ساخت-باد/

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

آشیانه عقاب بر بلندای کوه درفک | راهنمای فتح قلهٔ درفک

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴ ب.ظ

 راهنمای فتح قلهٔ درفک

 

اگر قصد کوهپیمایی و فتح یکی از قله‌‌های مناطق شمالی را دارید قلهٔ درفک را انتخاب کنید. قلهٔ درفک در شهر گیلان و شهرستان رودبار قرار دارد. این قله را آشیانهٔ عقاب معنی کرده‌اند عقابی که بال‌های بلند خویش را بر روی مراتع کوهپایه‌ها و صدها روستای کوچک و بزرگ گسترانیده و در سایه وسیع بال‌هایش تنوعی کم نظیر از انواع پوشش گیاهی و زیستگاه‌هایی منحصر به فرد برای حیات وحش فراهم شده است.

این منطقه رویشگاه گونه‌های ارزشمند گیاهان و جانوران است و از میان پرندگان، کبک دری در ارتفاعات درفک و قرقاول در شمال و غرب منطقه حائز اهمیت‌اند. مطالعات جنگل‌شناسی منجر به شناسایی ۲۳ تیپ جنگلی و همچنین چندین تیپ مرتعی، صخره‌ای و کشاورزی در این منطقه شده‌است.

قلهٔ‌درفک

بلندترین منطقهٔ درفک یعنی قلهٔ درفک، کاسه‌ای آتشفشانی است که با گذشت زمان به یک بشقاب پهن و زیبا تبدیل شده و در گوشه و کنار آن می‌توان سنگهایی بازمانده از آتشفشان‌های فعال هزاران سال پیش دید. قلهٔ درفک نه چندان بلند و نه چندان دشوار برای صعود است و تنها ۲۷۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است. اما قرار گرفتن در بلندای آن، به معنای تجربه راه رفتن در میان ابرها و نگاه کردن به دریا است. قله‌ای که می‌گویند شاید در زبان گیلانی از ترکیب دو واژه «دال» به نام یک پرندهٔ شکاری و «فک» به معنی آشیانه شکل گرفته‌باشد و به معنای آشیانه عقاب باشد. یا شاید هم از نام ایل «دروک» که در گذشته از گیلان به این منطقه کوچ کرده‌اند.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

معرفی ۵ فیلم برتر اکشن سال ۲۰۲۰ | هیجان روزهای آخر سال

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹ ب.ظ

فیلم‌های اکشن یا پُرحادثه، همواره یکی از عوامل جذابیت هنر هفتم بوده‌اند و بازیگران نام‌آشنایی مانند بروسلی، آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه از محبوب‌ترین‌های این ژانر مهیج به شمار می‌آیند. پیشرفت‌های فناورانه در بخش جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و بصری، به کیفیت این‌گونه از آثار سینمایی کمک شایانی نموده و امروزه بخش قابل توجهی از سینمای تجاری در اختیار فیلم‌های پُرحادثه است. ایام انتهای سال و هیجان روزهای پایانی آن می‌تواند بهانه‌ای باشد تا ایام فراغتمان را به تماشای فیلم‌های اکشن بگذرانیم؛ شاید اندکی از التهاب این روزها کم شود. در ادامه با پنج فیلم اکشن برتر سال ۲۰۲۰ آشنا می‌شویم که توانسته‌اند از پس محدودیت‌های کرونایی، خود را بالا بکشند.

  1. نگهبانان قدیمی (The Old Guard)

ماجرای جنگوجویان باستانی نامیرا به یک موتیف تکرار‌شونده در سینمای اکشن و علمی-تخیلی تبدیل شده است و نگهبانان قدیمی نیز از آن بهره می‌برد. ۴ جنگجوی نامیرا که از گذشتۀ دور همراه هم در تمام نبردهای تاریخی، از جنگ‌های صلیبی گرفته تا جنگ‌های ناپلئون شرکت داشته‌اند، پس از گذشتن از مشکلات فراوان، به وجود فرد نامیرای دیگری پی می‌برند و برای یافتن او تلاش می‌کنند. در میان هستند کسانی که قصد دارند با آزمایش بر روی آنها، راز نامیرایی‌شان را بفهمند. رضایت ۸۰ درصد منتقدان راتن تومیتوز نشان می‌دهد که علی‌رغم وجود موتیف تکراری، نگهبانان قدیمی حرف‌های جدیدی برای گفتن دارند. حضور شارلیز ترون به عنوان نقش اصلی فیلم، با وجود توانایی‌های رزمی‌اش، می‌تواند نوید سکانس‌هایی باورپذیر و هیجان‌انگیز داشته باشد. او تمام صحنه‌های اکشن این فیلم را بدون بدل‌کار انجام داده است که نشان از توانایی‌های منحصر به فرد او دارد.

 

منبع: https://acas.media/9211/معرفی-5-فیلم-برتر-اکشن-سال-2020-هیجان-روزها/

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی | شیرینی جنگی سخت خوراک!

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲ ب.ظ

شیرینی ناپلئونی یک شیرین چند لایه و خوش طعم با منشأ فرانسوی است. این نوع شیرینی در ایران بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این شیرینی از خمیری به نام خمیر هزار‌لا استفاده می‌شود و لایه‌های آن با خامهٔ قنادی یا خامهٔ زده شده، کرم کاستارد یا مربا پر می‌شود. البته در ایران محبوب‌ترین نوع آن با لایهٔ میانی خامه است. این شیرینی طرز تهیه آسانی دارد اما خوردن آن سخت است و احتمال اینکه خرده‌های آن روی لباستان نریزد خیلی کم است. برای آشنایی با مراحل تهیه این شیرینی محبوب فرانسوی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی ناپلئونی

خمیر هزارلا آماده یک بسته
خامهٔ زده شده ۱/۵ پیمانه
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
خلال پسته ۱ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:

دسری از دل نخلستان‌های جنوب | طرز تهیه رنگینک خرما

میزبانی از فصل سرما با دمنوش‌ درمانی/ دمنوش‌های مناسب فصل پاییز و زمستان

طرز تهیهٔ شیرینی ناپلئونی

برای تهیهٔ شیرینی ناپلئونی شما نیاز به خمیر هزارلا دارید که می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید و یا به صورت آماده از قنادی یا سوپرمارکت خریداری کنید. البته پیشنهاد ما استفاده از خمیر هزار آماده است. زیرا تهیه خمیر هزارلای با کیفیت در خانه نیاز به تجربه و تمرین دارد.

برای شروع ابتدا خمیر هزارلا را با وردنه کمی باز کنید به طوری که قطر آن نیم سانتیمتر شود. سپس خمیر را در اندازه‌های ۴ در ۵ سانتیمتر برش بزنید. بهتر است از قبل فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.

در ادامه از یک کاغذ روغنی استفاده کنید و آن را روی سینی فر قرار دهید. سپس خمیرهای برش خورده را روی آن قرار دهید. سینی را داخل فر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید. پس از طی این مدت خمیرها پف کرده و حجم آنها دو تا سه برابر می‌شود.

سپس اجازه دهید تا خمیر کاملاً خنک شود. در ادامه با چاقو ضربه‌های آرامی روی قسمت پف کردهٔ خمیرها بزنید. دقت داشته باشید که خرده‌های خمیر را دور نریزید زیرا برای تزئین به آنها نیاز دارید.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید