بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

چگونه مشکلات مربوط به تکلم و بلع را پس از کرونا مدیریت کنیم؟

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰ ب.ظ

چگونه مشکلات مربوط به تکلم و بلع را پس از کرونا مدیریت کنیم؟

 

کرونا بیماری است که هنوز بعد از ما‌ه‌ها که به جان نوع بشر افتاده دارای علایم و عوارض متعدد است و هر روز وجهه دیگری از خود ن

شان می‌دهد. گرچه قصد ما ایجاد استرس بیشتر درباره این بیماری نیست؛ اما واقعیت این است که تنها کسانی که درگیرش شده‌اند، می‌دانند دارای چه تبعات گسترده‌ای است.

مخصوصا کسانی که مجبور شده‌اند دوره بیماری را در بیمارستان و با استفاده از دستگاه‌های تنفسی سپری کنند. گاهی افراد بعد از استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی (اتصال لوله تنفسی) دچار مشکل صدا یا تکلم می‌شوند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید و صدایتان حالا پس از بهبودی، خشن یا ضعیف شده است توجه به نکات زیر می‌تواند کمکتان کند.

نخستین نکته اینکه زمانی صحبت کنید که احساس راحتی می‌کنید. شما باید اجازه دهید صدایتان تدریجا بهبود پیدا کند. اگر هنگام صحبت کردن خسته می‌شوید در میان گفته‌های خود استراحت کنید و به دوستان و آشنایان خود بگویید که در طول مکالمه نیاز به توقف و استراحت دادن به خود دارید و نکته مهم اینکه از صدای خود توقع خیلی زیادی نداشته باشید. برای راحت صحبت کردن زمزمه کردن هم کار درستی نیست؛ چون با این کار به تارهای صوتی شما فشار بیشتری وارد می‌شود. سعی کنید صدای خود را بالا نبرید و فریاد نکشید. اگر می‌خواهید توجه کسی را به خود جلب کنید، سعی کنید با یک وسیله تولید صدا کنید یا بر روی میز ضربه بزنید. استراحت کنید. اگر دچار تنگی نفس در حین صحبت کردن می‌شوید، سعی کنید که دیگر صحبت خود را ادامه ندهید. توقف کنید و خونسردانه بنشینید و بر روی تنفس خود تمرکز کنید. سعی کنید با خود زمزمه کنید تا استفاده از صدایتان را تمرین کرده باشید. در عین حال سعی کنید به خود فشار نیاورید. اگر صحبت کردن برایتان مشکل یا ناراحت‌کننده است از راه‌های دیگر برقراری ارتباط مثل نوشتن، پیامک زدن و یا استفاده از حرکات بدن استفاده کنید. نکته‌ای که شاید در این ارتباط مهم به نظر نرسد نوشیدن آب در طول روز است. در طول روز جرعه جرعه و مکرر آب بنوشید تا به عملکرد بهتر صدایتان کمک کند.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی