بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

۸ نکته طلایی کمک به کودکان در آموزش آنلاین | چگونه متمرکز و درگیر شوند؟

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰ ب.ظ

۸ نکته طلایی کمک به کودکان در آموزش آنلاین | چگونه متمرکز و درگیر شوند؟

 

روزهای اوج کرونا و آموزش از راه دور، تبدیل به یکی از سخت‌ترین چالش‌ها برای خانواده‌ها و مدارس شده است. خیلی از ما که فرزندمان از راه آنلاین تحصیل می‌کند، نگران یادگیری و تمرکز او هستیم. بچه‌ها در این دوره آنقدر میل درس خواندن ندارند و به همین علت است که روند یادگیری و تحصیلشان می‌تواند به سادگی مختل شود. با توجه به این مقدمه، اینکه خانواده‌ها با راه‌هایی بتوانند کودک خود را درگیر و متمرکز بر تحصیل کنند، اهمیت زیادی پیدا کرده است. هشت نکته برای کمک به کودکان در حفظ تمرکز در آموزش از راه دور وجود دارد، که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. ملاحظات یادگیری از راه دور را در نظر بگیرید. معلم یا مسئولان مدرسه فرزند شما باید راهنمایی‌هایی را در این مورد ارائه دهند. برای کودکان کم‌سن‌تر راهکار تعامل و بازی برای یادگیری بسیار ارزشمند است. دانشجویان چطور؟ برای آن‌ها چه میزان زمانی لازم است؟ ملاحظات مربوط به زمان را در نظر بگیرید و برای هر مقطع تحصیلی زمان خاصی را در نظر داشته باشید.

۲. مشخص کنید که چه نوع فعالیتی برای کودک شما بهتر است. آیا انواع خاصی از فعالیت‌های یادگیری از راه دور وجود دارد که فرزند شما آن را ترجیح دهد؟‌ آیا با حضور مربی درس خود را بهتر می‌فهمد؟ پاسخ به این سوالات برای شما و معلم فرزندتان بسیار ارزشمند است تا بتوانید آموزش با کیفیت‌تری را برای او فراهم کنید.

۳. بچه‌ها را به تحرک وا دارید. برای ورزش وقت بگذارید. به تفاوت‌های کودک خود توجه کنید. برخی از کودکان وقتی می‌ایستند، می‌توانند بهتر روی کارها تمرکز کنند. عیبی ندارد اگر رایانه را روی سطح بلندتری قرار دهید تا کودک بتواند بایستد.

۴. حواس‌پرتی را کاهش دهید. کارهای پر سر و صدا و بر هم زننده نظم را به وقت دیگری موکول کنید. بگذارید زمانی که کارهای فرزندتان به اتمام رسید، این کارها را انجام دهید. آکاس

۵. برنامه خود را تغییر دهید. ممکن است کودک شما از ریتم درس خواندن خسته شود. بهتر است در این مواقع درس را اندکی ترک کنید. یا برای موضوعات دیگری که سرعت انتقال بالاتری دارد و ساده‌تر است، زمان بگذارید. این تجربیات را با معلم فرزندتان به اشتراک بگذارید.

۶. برای تمرکز بیشتر از چک لیست کمک بگیرید. برای برخی از کودکانی که واقعا در مورد تمرکز مشکل دارند، چک لیست، کمک بصری زیادی برای یادآوری وظایف و کارها دارد.

 

در این زمینه بیشتر بخوانید:

پروتکل‌های جهانی کرونا برای دانش‌آموزان چیست؟

سایه کرونا بر مدارس| آنچه برای برنامه‌ریزی و مدیریت بیماری باید بدانیم!

 

۷. به خودتان و فرزندتان استراحت دهید. معلم‌ها نمی‌خواهند که فرزند شما از یادگیری ناامید شوند. در حقیقت معلم‌ها هم در این دوران تلاش می‌کنند تا درس‌ها را جالب‌تر جلو دهند. متناسب با دستورالعمل‌ها، چالش‌هایی را برای دانش‌آموزان خود ایجاد کنند. در اینگونه مواقع به کودک خود فرصت دهید تا اطلاعات را پردازش کند و زمان استراحت و فراغت بیشتری داشته باشد.

۸. بازخورد فوری مثبت را فراموش نکنید. هر بار که کودک شما در آموزش و یادگیری از راه دور موفق می‌شود، بازخورد فوری و مثبتی ارائه دهید. یک چسب ستاره یا برچسب‌ مورد علاقه او را در دفترش بچسبانید. سعی کنید انگیزه‌های کودک را زیادتر کنید. فراموش نکنید که این کارها در یادگیری و رشد او موثر خواهند بود. این پاداش‌ها می‌توانند برچسب، بستنی، آب‌نبات، ذرت و… را شامل شود.

منبع:education.jhu

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی