بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

نکات مهمی که باید درباره انتشار عکس کودکان در اینترنت بدانید

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲ ب.ظ

نکات مهمی که باید درباره انتشار عکس کودکان در اینترنت بدانید

 

اگر طرفدار حقوق کودکان باشید به احتمال زیا در مورد این موضوع حساس باشید. والدین و متخصصان کودکان از اهمیت محافظت از حضور دیجیتال کودکان می‌گویند. اما در واقعیت این که ما عکسی از کودک خود منتشر کنیم، آیا برای او مشکلی را به وجود خواهد آورد؟ آیا در آینده از این کار راضی نخواهد بود؟ یا اکنون خطری او را تهدید می‌کند؟‌

استینبرگ و بهاره کیت،‌ استادیار دانشکده پزشکی در دانشگاه کالج پزشکی فلوریدا، می‌گویند که اکثر کودکان هرگز مشکلی در رابطه با آنچه والدین آن‌ها به اشتراک می‌گذارند تجربه نخواهند کرد، اما هنوز هم بین حقوق والدین برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و فرزندشان تنش وجود دارد.

اغلب والدین داستان‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های کودک خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و به آن‌ها افتخار می‌کنند. اغلب ما اشتیاقی در به اشتراک گذاشتن آنچه از تربیت کودک تجربه می‌کنیم داریم.

به اشتراک گذاشتن‌هایی که می‌تواند حقوق کودک را نقض کند

کودکان در حدود ۵ سالگی احساس خود را به عنوان یک انسان اجتماعی آغاز می‌کنند. آ‌ن‌ها ممکن است نسبت به محتوایی که والدین آن‌ها در مورد آن‌ها ارسال می‌کنند احساس خجالت کنند،‌مخصوصاً‌وقتی که صحبت از حکایت‌های دوران کودکی، عکس‌های خنده‌دار و چالش‌های رشدی و رفتاری آن‌ها باشد.*

به اشتراک گذاشتن این محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث شود که کودکان احساس کنند مالکیت بدن خود یا ارزش‌های خود را ندارند. کودکان نمی‌توانند وقتی که عکس حمامشان منتشر می‌شود با والدین خود مخالفت کنند. همچنین در مورد پیام‌های سیاسی یا اجتماعی درکی ندارند و حرفی برای گفتن ندارند. کودکان زمانی که بزرگ می‌شوند در مورد علائم انتخابات ریاست جمهوری که در کودکی با آن عکس دارند چه احساسی دارند؟‌ بدون شک در این موارد باید حساس‌تر عمل کنیم و عقیده‌ای را به آنان تحمیل نکنیم و یا از لحظات خصوصی آن‌ها چیزی را به اشتراک نگذاریم.

استفاده شدن پیام‌های شما برای زورگویی

باید نگران باشید که دیگران چطور نسبت به عکس‌ها و فیلم‌های شما واکنش نشان می‌دهند. در بسیاری از موارد، پیام‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ممکن است موجب تمسخر، توهین و حتی زورگویی نسبت به کودک شما شود. خیلی طول نمی‌کشید که پیام منتشر شده شما، اسباب شوخی و خنده بچه‌های یک دبیرستان شود! برای اینکه این واقعیت را بیشتر درک کنید، نگاهی به نظرات فیلم‌های کودکان در Youtube  بیندازید.

به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بر آینده کودک شما اثر بگذارد

کنترل اطلاعات مجازی کار ساده‌ای نیست. شما نمی‌توانید مانع از این شوید که کسی از پست شما اسکرین شات گرفته و آن را پخش کند. پست‌های حذف شده شما درست است از نمایه رسانه‌های اجتماعی حذف شده‌اند اما در وبسایت‌های بایگانی اینترنت می‌تواند زندگی کند. عکس‌ها و داستان‌های شما در کودکی، می‌تواند بدون شک بر بزرگسالی شما نیز اثر بگذارد.

داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط والدین می‌تواند توسط الگوریتم‌های جستجوی گوگل برای سال‌های آینده آشکار شود و ما نمی‌دانیم اهداف فرزند ما در بزرگسالی چه می‌تواند باشد. ممکن است کودکی تصمیم بگیرد که برای پست های دولتی اقدام کند یا زندگی عمومی‌تری داشته باشد و این پست‌ها می‌تواند بر زندگی او اثر بگذارد.

مراقب آدم‌ربایی دیجیتال باشید

آدم‌ربایی دیجیتال نوعی سرقت هویت است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شخصی از کودک شما عکس می‌گیرد و با نام و هویت جدید، از او استفاده می‌کند. در بسیاری از موارد کپشن‌های نادرست و جزئیات غلطی از کودک منتشر می‌شود. این اتفاق به سادگی باعث می‌شود شما کنترل هویت کودک خود را از دست بدهید. همچنین این عکس‌ها اطلاعاتی را از زندگی کودک ارائه می‌دهد که می‌تواند برای متجاوزان مکان کودک و برنامه زندگی والدین او را قابل تشخیص کند و زمینه مسائل زیادی را برای او به وجود آورد.

چه چیزی را به اشتراک بگذاریم؟

قابل درک است که شما دوست داشته باشید از فرزند خود محتواهایی را در فضای مجازی به اشتراک گذارید. به تنظیمات حریم خصوصی در صفحات اجتماعی خود توجه کنید. عکس‌های عمومی خود را با دقت انتخاب کنید. از دوستان و خانواده خود بخواهید که محتواهای در مورد فرزند شما را با اطلاع شما به اشتراک بگذارند.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی