بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

چگونه محل کارمان را در دوران کرونا ضدعفونی کنیم؟

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹ ب.ظ

چگونه محل کارمان را در دوران کرونا ضدعفونی کنیم؟

 

چند ماهی هست که با شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه زندگی همه مردم در جهان دچار تغییر شده، کسب‌وکارها هم دستخوش دگرگونی شده‌اند. با شیوع این ویروس بسیاری از کارها و مشاغل به حالت تعلیق درآمدند و یا تعطیل شدند.

بسیاری از کارفرمایان برای جلوگیری از انتشار ویروس دستورالعمل‌های خاصی اعلام کردند. برای مثال برخی از حرفه‌ها که نیاز به حضور فیریکی نداشتند از سوی کارفرمایان تبدیل به دورکاری شدند و کارمندان می‌بایست از منزل وظایف مربوط به حرفه خود را انجام دهند. اما در این میان آن‌ دسته از افرادی که هنوز برای انجام کارشان مجبورند در محل کار حاضر شوند در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند. به این ترتیب باید روش‌هایی به کار گرفت تا خطرات ابتلا به بیماری در محیط کار کاهش یابد.

چه کارهایی باید انجام دهیم؟

مسأله‌ای که باعث ترس بیشتر از این ویروس می‌شود، سرعت انتقال و شیوع آن است. ویروس کرونا از ویروس‌های مقاومی است که طول عمر به نسبت بالایی دارد؛ از آنجا که این ویروس می‌تواند حداقل ۲ تا ۳ روز بر روی سطوح مختلف مانند سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی زنده بماند، رعایت نکات بهداشتی و پاک‌سازی سطوح در برابر کرونا امری ضروری است. قبل از هر چیز شستن دست‌ها نباید در محیط کار فراموش شود. وسایل و سطوحی که با آن‌ها مرتب در ارتباط هستید را با محلول الکلی ۷۰ درصد ضدعفونی کنید. میز کار و کیبورد و موس، خودکار از وسایلی هستند که از آن‌ها استفاده زیادی می‌شود. مقداری محلول روی میز کار اسپری کنید و با یک دستمال تمیز فقط به صورت رفت، میز را تمیز کنید. با توجه به محدودیت در محیط کار برای تمیز و ضدعفونی کردن می‌توانید از دستمال یک‌بار مصرف حوله‌ای استفاده کنید. برای تمیز و ضدعفونی کردن کیبورد، دستمال را آغشته به محلول ضدعفونی کنید، دقت کنید که دستمال بیش از حد خیس نشود. سپس روی کیبود و موس را تمیز کنید. فراموش نکنید که سیستم را برای ضدعفونی کردن خاموش کنید. بین دکمه‌های کیبورد و درزها را می‌توانید با یک گوش پاک‌کن آغشته به محلول ضدعفونی تمیز کنید. ضدعفونی کردن تلفن را نیز نباید فراموش کنید، برای ضدعفونی کردن تلفن نیز مانند تمیز کردن موس و کیبورد عمل کنید.

مورد بعدی دستگیره‌های در، پنجره، کمد، کلیدهای برق و دکمه‌ی آسانسور هستند که در تماس با افراد است و امکان آلوده شدن آن‌ها به ویروس کرونا بالا است؛ بنابراین باید این نقاط نیز مرتب تمیز و ضدعفونی شوند. برای مبلمان اداری که از جنس پارچه‌ای هستند، شاید استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن مناسب نباشد. بهترین راه ضدعفونی کردن مبلمان اداری پارچه‌ای، استفاده از بخارشور است. به کمک این دستگاه به راحتی می‌توانید ترکیبات چرب و روغنی که بستر ویروس هستند و بر روی سطوح پارچه‌ای برجای مانده‌اند را از بین ببرید. اگر هر یک از موارد نام برده شده در دسترس‌تان نبود، بهترین روش از بین بردن ویروس کرونا استفاده از محلول رقیق شامپو و آب است که گزینه مناسبی برای شستن سطوح پارچه‌ای است. می‌‌توانید بعد از شست‌وشوی وسیله خود، آن را در مقابل نور آقتاب قرار دهید. سطل زباله اتاق کار نیز باید مرتب خالی شود. در این مدت از لیوان شخصی استفاده کنید و قبل از هر بار استفاده آن را تمیز بشویید. سعی کنید در حین کار تنقلات مصرف نکنید و یا در صورت استفاده قبل از خوردن هر چیزی، حتماً دست‌ها را بشویید. در محل یا دفتر کارتان حتما آشپزخانه‌ای هم هست. برای ضدعفونی آشپزخانه بهتر است یک چک لیست تهیه کنیم. برای مثال میزهای غذاخوری، سینک، شیرآلات، اجاق گاز، دستگیره مایکروویو، جعبه دستمال کاغذی، ظرف صابون مایع و صابون جامد، در یخچال، کف‌پوش آشپزخانه، چای‌ساز، قوری، قهوه‌جوش، قفسه نگه‌دارنده ظروف، کلمن و ظروف غذاخوری از جمله چیزهایی هستند که در این چک لیست باید قرار بگیرند تا همه همکاران بعد از استفاده از آن‌ها موظف به ضدعفونی وسایل استفاده شده باشند.

سرویس بهداشتی محل کار نیز از جمله جاهایی است که می‌تواند انتقال‌دهنده ویروس به طرز خطرناکی باشد. چک لیست نظافت سرویس بهداشتی عبارت است از: دستگیره در ورودی سرویس بهداشتی، سطل زباله، شیر آب، شیلنگ آب، ظرف صابون مایع، آینه، کف دستشویی، سینک، توالت فرنگی، توالت ایرانی، نگه‌دارنده دستمال توالت، دست خشک‌کن، دکمه روشن و خاموش لامپ، دکمه روشن و خاموش هواکش و دکمه سیفون. در عین حال اگر در دفتر کارتان اتاق جلسات و کنفرانس هم هست و مجبورید برای هماهنگی امور و کارها از این اتاق استفاده کنید باید مواردی را برای ضدعفونی این اتاق رعایت کنید. لازم است میز کار و صندلی‌ها، کنترل تلویزیون، صفحات لمسی، پروژکتور، ریموت پروژکتور، دکمه بلندگو و تنظیم صدا، وایت برد، ماژیک و پاک‌کن وایت برد، پوینتر و کامپیوتر را پس از هر بار استفاده و حضور همکاران در اتاق، ضدعفونی کنید.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین تفاوت‌های کرونا با آنفولانزا چیست؟

کارمندان چه کنند؟

شما به عنوان کارمندی که موظف به حضور در محل کار هستید، باید خودتان نکاتی را رعایت کنید. اول اینکه به وجود مواد و محلول‌های ضدعفونی در محل کار اکتفا نکنید و همواره محلول و ژل ضدعفونی همراهتان باشد و ماسک خود را در محیط کار از صورت برندارید. دست‌های خود را هر ۳۰ دقیقه یک بار بشویید. وسایل شخصی خود را در محیط کار همان طور که گفته شد ضدعفونی کنید. فاصله اجتماعی (۲ متر) را با همکاران و مشتریان حفظ کنید. از دست زدن به چشم، بینی و دهان خود اجتناب کنید و در گودی بازوی خود سرفه یا عطسه کنید. از دست زدن به سطوحی که اغلب مردم به آن دست می‌زنند، اجتناب کنید و به جای دست دادن، دوستانه دست تکان دهید یا برآمدگی آرنج را به همدیگر بزنید. اگر فکر می‌کنید که به کووید- ۱۹ مبتلا شده‌اید و علایمی مثل تب، سرفه یا مشکل در تنفس و یا حتی علائم خفیفی دارید، حتماً در خانه بمانید تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود.  اگر در محل کار علائمی را مشاهده کردید، خود را از دیگران جدا کرده و به خانه بروید، و در صورت امکان از استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قطار و تاکسی اجتناب کنید.

کارفرمایان چه کنند؟

اما اداره خدمات کانادا دستورالعمل‌هایی برای حفاظت از جان افراد در محیط‌های کاری وضع کرده و از کارفرمایان خواسته آن‌ها را اجرا کنند که این دستورالعمل‌ها برای ما در ایران نیز کم‌و‌بیش قابل اجراست. برای مثال کارفرمایان موظف هستند امکانات و مواد تمیزکننده لازم را برای حفظ و نگهداری یک محل کار تمیز و ایمن فراهم کنند. آن‌ها باید دسترسی به تسهیلات شست‌وشوی دست را فراهم کرده و محفظه‌های حاوی مواد ضدعفونی کننده را در مکان‌های خاصی در سراسر محل کار قرار دهند. کارفرمایان باید مطمئن شوند که مناطق پر رفت‌وآمد در محل کار و سطوحی که به کرات لمس می‌شوند روزی دو بار ضدعفونی می‌شوند. آن‌ها باید محصولات تمیزکننده برای کارمندان فراهم کنند تا آنان بتوانند فضای کار خود را تمیز و ضدعفونی کنند.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی