بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

چاشنی ترش غذاهای ایرانی | طرز تهیه آبغوره

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷ ب.ظ

تهیه آبغوره در منزل

آبغوره یکی از محبوب‌ترین چاشنی‌های سالاد شیرازی و خورش‌های ایرانی است. در بین آبغوره‌های موجود در بازار، آبغوره خانگی نسبت به آبغوره کارخانه‌ای، به دلیل کیفیت عالی و طعم دلچسبی که دارد طرفداران بیشتری دارد. در اوایل فصل تابستان، که فصل چیدن غوره‌های آبگیری است، بازار خرید غوره و تهیه آبغوره خانگی حسابی داغ است. اما مراحل تهیه آبغوره خانگی چیست؟ و چطور می‌توان آبغوره‌ای با کیفیت تهیه کرد که خیلی زود کپک نزند و برای مدت طولانی قابل نگهداری باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با مراحل تهیه این چاشنی ترش و نکات نگهداری آن آشنا شوید.

طرز تهیه آبغوره خانگی

بهترین آبغوره برای آب‌گیری، آبغوره‌های درشت و آبدار است که هسته ندارد یا هسته آن کوچک است. معمولاً از غوره عسگری برای تهیه آبغوره استفاده می‌شود. به طور تقریبی از  هر دو کیلو غوره حدود  یک و نیم لیتر آبغوره به دست می‌آید. البته این میزان بستگی به اندازه غوره ها و میزان آبدار بودن آنها دارد.

برای شروع ابتدا غوره‌ها را پاک کنید و بشورید. دقت کنید تا ساقه غوره به خوبی جدا شده باشد تا طعم آبغوره گس نشود. بعد از شستن غوره‌ها، ابتدا آنها را داخل آبکش بریزد تا آب اضافی آن خارج شود،‌ سپس غوره‌ها را روی پارچه پهن کنید تا  کامل خشک شوند. اگر غوره‌ها در هنگام آبگیری خیس باشند، آبغوره به سرعت کپک می زند.

در ادامه غوره‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و خیلی کوتاه میکس کنید. کافیست تا غوره‌ها کمی له شوند. دستگاه آبمیوه گیری نیز برای آبگیری غوره‌ها مناسب است اما  غوره به مرور زمان تیغه آن را کند می‌کند.

بعد از میکس شدن، غوره‌ها را داخل یک کیسه نخی بریزد و آن را فشار دید تا کاملاً آب غوره از تفاله آن جدا شود. بهتر است از دستکش استفاده کنید تا پوست دست در تماس با آبغوره نسوزد.

بیشتر بخوانید:

یک کیلوگرم ماست خانگی چقدر تمام می‌‌شود؟

بهترین چاشنی برای رنگ و طعم غذا ایرانی | طرز تهیه رب گوجه‌فرنگی خانگی

بعد از صاف شدن، آبغوره را داخل قابلمه بریزد و کمی نمک روی آن بپاشید سپس روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. بهتر است آبغوره زمان زیادی روی گاز نباشد تا غلیظ و ترش نشود.

در هنگام جوش آمدن آبغوره کفی روی آن جمع می‌شود که با قاشق باید آن را بگیرید تا رنگ آبغوره کدر نشود. بهتر است از کفگیر سوراخ‌دار برای جدا کردن کف آبغوره استفاده کنید.

بعد از سرد شدن آبغوره،‌ آن را در بطری های شیشه ای یا پلاستیکی تمیز و خشک بریزید و در آن را نبندید تا گاز آبغوره از آن خارج شود. معمولاً بین یک تا دو روز زمان لازم است تا گاز به طور کامل خارج شود. اگر گاز از آبغوره جدا نشود،‌ بعد از یکی الی دو روز سطح مایهٔ داخل بطری کم می‌شود و در صورت وجود گاز زیاد احتمال ترکیده شدن ظرف آبغوره وجود دارد. بعد از خارج شدن گاز آبغوره، در شیشه را محکم ببندید تا هوا وارد ظرف آبغوره نشود. می توانید با کمی آرد و آب،‌ خمیری درست کنید و دور در بطری بچسبانید و یا با چسب نواری آن را محکم ببندید. آکاس

آبغوره را داخل یخچال یا پشت پنجره نگه داری کنید و در هنگام استفاده ظرف آن را تکان ندید تا لردهای جمع شده در کف ظرف با آب صاف آبغوره مخلوط نشود. در طی زمان و در تماس با نور خورشید رنگ آبغوره از سبزی به قرمزی تغییر رنگ می دهد و هر چه آبغوره کهنه‌تر باشد رنگ آن تیره‌تر است.

 

برای آشنایی با طرز تهیه آبغوره اینجا کلیک کنید.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی