بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

قوطی کنسرو دور ریختنی نیست | جاقاشقی با قوطی کنسرو

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲ ب.ظ

قوطی کنسرو دور ریختنی نیست | جاقاشقی با قوطی کنسرو

 

قوطی‌های کنسرو مواد غذایی مختلف مانند رب، ذرت آماده در اغلب خانه‌ها دور ریخته می‌شوند. اما می‌توان با کمی وقت و سلیقه، این وسایل دور ریختنی را تبدیل به وسایل کاربردی منزل کرد. امروز قصد داریم با چند قوطی کنسرو و یک تخته چوب کوچک جاقاشقی زیبا و جاداری بسازیم تا علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست و استفاده دوباره از وسایل دورریختنی، با کمترین هزینه جاقاشقی زیبایی مطابق با سلیقهٔ خودمان در خانه درست کنیم.

وسایل مورد نیاز برای جاقاشقی

قوطی کنسرو خالی ۶ عدد
تختهٔ چوب کوچک ۱ عدد
رنگ اکریلیک آبی ۱ عدد
رنگ اکریلیک سفید ۱ عدد
قلمو ۱ عدد
پیچ ۸ عدد
پیچ‌گوشتی ۱ عدد
نوار چرم مصنوعی ۵۰ سانت

مراحل ساخت جاقاشقی با قوطی کنسرو

ابتدا قوطی کنسرو را بشویید و در فلزی آن را به طور کامل از بدنه قوطی جدا کنید، برچسب‌های دور بدنهٔ قوطی را از آن جدا کنید سپس آن را به خوبی خشک کنید.

برای رنگ‌آمیزی بدنهٔ قوطی بهتر است از رنگ اکریلیک استفاده کنید زیرا این رنگ روی تمام سطوح قابل استفاده است و به راحتی می‌توانید قوطی کنسرو فلزی و تخته چوبی را با آن رنگ کنید. ابتدا رنگ آبی و سفید را با یکدیگر مخلوط کنید تا رنگ آبی کمرنگی به دست بیاید می‌توانید از یک یا دو قطره آب برای ترکیب بهتر رنگ استفاده کنید. سپس با قلمو رنگ را دور تا دور بدنهٔ قوطی کنسرو بزنید و تمام قوطی‌ها را به این صورت رنگ کنید. آنها را به صورت برعکس در محیط خانه قرار دهید تا رنگ به خوبی خشک شود.

بیشتر بخوانید:

با این چراغ خواب، دیگه خواب به چشمات نمیاد

یک تجربه آسان برای شروع دوخت و دوز | کیف پارچه‌ای کوچک

تختهٔ چوب را با سمباده کمی بسابید تا بدنه آن به خوبی صاف شود سپس تخته را نیز با رنگ مشابه قوطی‌ها رنگ کنید و اجازه دهید تا رنگ به خوبی خشک شود. بهتر است ۲۴ ساعت صبر کنید تا از خشک شدن آن مطمئن شوید.

بعد از خشک شدن قوطی‌ها و تخته چوبی،‌ آنها را به وسیله پیچ به یکدیگر متصل کنید و با پیچ‌گوشتی به خوبی آنها را به بدنه تخته چوبی وصل کنید تا محکم شود.

۲۰ سانت از نوار چرمی را با قیچی جدا کنید و انتهای آن را سوراخ کنید و پیچ را از آن رد کنید. سپس مطابق تصویر نوار را به بدنهٔ تخته چوبی وصل کنید تا شبیه به دستگیره شود. از محکم بودن پیچ روی بدنهٔ تخته چوبی مطمئن شوید.

در ادامه ۶ عدد نوار چرمی ۵ سانتی را با چاقو جدا کنید و با استفاده از ماِژیک سفید،‌ کلمات: قاشق،‌ چنگال، چاقو،‌ کارد،‌ قاشق چایخوری،‌چنگال میوه را روی آن بنویسید و به بدنه هر قوطی بچسبانید.

جاقاشقی زیبا شما آماده است،‌ می‌توانید آن را روی کابینت بگذارید و از استفاده و تماشا آن لذت ببرید.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی