بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بیمار کرونایی در منزل دارید؟ سرویس بهداشتی را با این دستورالعمل ضدعفونی کنید

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱ ب.ظ

بیمار کرونایی در منزل دارید؟ سرویس بهداشتی را با این دستورالعمل ضدعفونی کنید

 

کرونا که روزها و ماه‌هاست دارد در دنیا می‌تازد، معلوم نیست تا چه زمان مهمان زندگی‌ها و خانه‌های ماست.

در شرایط قرنطینه تمیز و ضدعفونی کردن محیط خانه با حساسیت بیشتری باید انجام شود. در حالی‌که در ایام قرنطینه مدام محیط منزل را از آلودگی پاک می‌کنیم اما اگر بیمار مبتلا به کرونا در منزل داشته باشیم این اقدامات با وسواس و دقت بیشتری باید انجام شود.

در واقع با این وضع نظافت و ضدعفونی خانه مانند روال عادی نیست. یکی از جاهایی که بیشتر محل آلودگی است و باید نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای به خرج داد، حمام و سرویس بهداشتی است. گرچه پزشکان توصیه می‌کنند فرد مبتلا به کووید ۱۹ بهتر است از سرویس بهداشتی و حمام غیرمشترک با سایر اعضای خانواده استفاده کند؛ اما در شرایط کنونی که بسیاری از خانواده‌ها در آپارتمان‌هایی با متراژ نه‌چندان زیاد سکونت دارند، عمل به این توصیه عملا غیرممکن است. بنابراین برای ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی و حمام بهتر است این کارها را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

نبرد تن به تن با ویروس نابه‌کار | ضدعفونی کردن خانه در دوران کرونا

بخور و نخورهای دوران کرونا | ویتامین‌ها و مکمل‌ها را بخوریم یا نه؟!

در مرحله اول اگر بیمار مبتلا به کرونا در منزل دارید تمام وسایل اضافی داخل دستشویی از جمله مسواک، حوله، ادکلن و … را از داخل محوطه سرویس خارج کنید؛ چون احتمال آلوده شدن آن‌ها بسیار زیاد است. قبل از ورود بیمار به سرویس بهداشتی و حمام و تا ساعتی پس از خروج او سیستم تهویه سرویس را روشن کرده و روشن نگه دارید تا هوای تازه در سرویس جریان یابد. پس از هر بار استفاده از دستشویی و حمام توسط بیمار، سطوح مورد تماس مانند دستگیره‌های در، کلید و پریز و شیرآلات را با مواد مخصوص و حاوی حداقل ۷۰ درصد الکل یا محلول سفیدکننده، ضدعفونی کنید. شاید گفتن اینکه لوازم شخصی فرد بیمار مثل حوله و لیف و صابون باید تنها مختص فرد بیمار باشد و فرد دیگری از آن استفاده نکند، توضیح واضحات باشد؛ اما مورد مهمی است.

مورد بعدی این است که برای استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده مختلف، دستورالعمل روی آن‌ها را به دقت مطالعه کنید تا از تاثیرگذاری‌شان مطمئن شوید. برای مثال وقتی از مایع سفیدکننده رقیق استفاده می‌شود، بهتر است این مواد به مدت ۱۰ دقیقه روی سطوح باقی‌ بماند و سپس شست ‌وشو با آب فراوان انجام گیرد. برای انجام شست‌و‌شو و ضدعفونی هم از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید و اگر امکان استفاده از این نوع دستکش وجود نداشت، سعی کنید دستکش پلاستیکی مخصوص سرویس بهداشتی داشته باشید و از آن در جای دیگر استفاده نکنید و پس از استفاده به خوبی آن را با آب و صابون شسته و ضدعفونی کنید. فردی که نظافت می‌کند هم باید بلافاصله پس از پایان کار دوش گرفته و لباس‌هایش را عوض کند. از آنجا که قطرات و ترشحات دهانی و بدنی بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در حمام و سرویس بهداشتی می‌تواند باعث انتقال بیماری به دیگر افراد خانواده شود؛ فردی که وظیفه نظافت سرویس بهداشتی و حمام را بر عهده دارد باید از ماسک سه‌لایه مناسب استفاده کند.

آکاس

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی