بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

بروزترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

جایی برای سرگرم شدن و اظافه به دانستنیات!!

روابط عمومی دیجیتال چیست و مزیت‌ها و معایب آن کدامند؟ (?What is digital public relations)

بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید | سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۱۲ ب.ظ

 

 ظهور شبکه‌های اجتماعی و انواع سایت‌های مختلف این شرایط را فراهم کرده است که بتوانید ارتباط نزدیک و در نتیجه تعامل بهتری با مخاطبان و مشتریان خود داشته و برنامه‌ها و کمپین‌های روابط ‌عمومی دیجیتال را پیاده‌سازی کنید. به وسیله روابط ‌عمومی آنلاین  شما به‌راحتی می‌توانید با اطلاعیه‌های به موقع خود بحران‌ها را مدیریت کنید، از رسانه‌های پرمخاطب برای گسترش روابط خود با مشتریان و یا برندسازی استفاده کنید و از طریق شبکه‌های اجتماعی پاسخگوی مشکلات و نظرات مخاطبان باشید.

بهتر است این نکته را نیز بدانید که دیجیتال مارکتینگ دقیقا نقطه‌ی عطفی برای فعالیت‌های روابط ‌عمومی آنلاین می‌باشد. به همین منظور در ابتدا تعریفی اجتمالی بر بازاریابی دیجیتال  خواهیم داشت و بعد از آن به بیان اهمیت و ضرورت روابط ‌عمومی دیجیتال می‌پردازیم.

معرفی بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

بازاریابی دیجیتال عبارت است از بازاریابی تعاملی محصولات یا خدمات با استفاده از فن‌آوری‌های دیجیتالی برای رسیدن به بینندگان، تبدیل آن‌ها به مشتریان، و نهایتا حفظ آن‌ها. در این روش همچنین مشتری می‌تواند در مورد نیاز خود پرس‌و‌جو کرده و یا پیشنهاد‌های خود را در مورد محصولات و خدمات تجاری به وضوح مطرح کند.

اهمیت روابط ‌عمومی دیجیتال (DPR) چیست؟

پنج ویژگی‌ مهم روابط عمومی دیجیتال

 

هر چند در روابط ‌عمومی دیجیتال  با کمک ابزار‌های موجود و تحلیل و گزارش‌گیری دقیق از اینکه چقدر ترافیک ارجاعی از فعالیت‌های دیجیتال به دست آمده‌است و یا با تجزیه و تحلیل و ردیابی این که چگونه صفحات فرود وب‌سایت برای کلمات کلیدی مورد هدف قرار می‌گیرند دستیابی به موفقیت استراتژیک دور از دسترس نمی‌باشد. با این حال اهمیت موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود.

  • ایجاد تعامل بهتر و بیشتر با مخاطبان:

با توجه به اینکه رسانه‌ها و ابزار‌های مختلف، امکان انتقال سریع فرمت‌های مخلف پیام دیجیتال را فراهم می‌سازند، بنابراین ایجاد ارتباط بین مخاطبان و مشتریان، یکی از مزایای روابط ‌عمومی دیجیتال ایجاد تعامل بهتر و موثرتر با مخاطبان است. به طوری که با استفاه از روابط ‌عمومی دیجیتال به راحتی می‌توانید بر روی انتشار تبلیغات خود از طریق افراد یا شرکت‌هایی که در فضای مجازی و البته در زمینه کاری‌ شما فعالیت می‌کنند، حساب کنید.

  • بازاریابی، ارتباط با مشتری و مدیریت بهتر:

بعد از به کار بستن تاکتیک‌های موجود در روابط ‌عمومی دیجیتال قطعا فعالیت‌های شما در زمینه‌ی تبلیغ و بازاریابی بیشتر شده و نهایتا ارتباط مستمری با مشتریان خود خواهید داشت. با کمک روابط ‌عمومی آنلاین قادر هستید تا با مشکلات و بحران‌های پیش آمده به‌ راحتی روبرو شده و با تمرکز بیشتر آن‌ها را مدیریت کنید، چرا که تنها در این صورت است که اعتبار برندتان خدشه‌دار نخواهد شد.

  • برندسازی قوی:

یکی از مهم‌ترین مزایای روابط ‌عمومی آنلاین برندسازی قوی و افزایش ترافیک وب‌سایت با استفاده از بک‌لینک و به اشتراک‌گذاری محتوای شما در رسانه‌های مختلف است.

اساسا روابط عمومی دیجیتال اعتقاد دارد طیف‌های مختلفی از مخاطبان وجود دارند که سلیقه‌ها و خواسته‌های متفاوتی از هم دارند و قرار است همه‌‌ی آن‌ها را بشناسد، زبان‌شان را یاد بگیرد و برای رسیدن به این هدف از قابلیت‌های تکنولوژی‌های جدید مثل ایمیل، وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی و… استفاده می‌کند.

روابط ‌عمومی آنلاین در واقع قرار است به‌طور دائمی و تمام وقت در اختیار مخاطبان باشد و پاسخ پرسش‌ها و ابهامات‌ آن‌ها را بدهد، آن هم در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از این که مخاطب از دریافت پاسخ نا‌امید شود.

تفاوت روابط عمومی دیجیتال و سنتی چیست؟

به طور کلی روابط عمومی سنتی به آن دسته فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که از طریق ایجاد ارتباط با روزنامه‌نگاران توسط راه‌های سنتی ارتباطی مانند تلفن و یا دعوت ایشان بر سر میز شام سعی بر این دارند که مشتریان هدف خود را از طریق انتشارات سنتی به دست آورند.

روابط عمومی سنتی بیشتر بر انتشارات کاغذی، تلویزیون و یا رادیو تاکید دارد. اما همان طور که می‌دانید بازار رسانه‌های چاپی دیگر مانند گذشته گرم نیست. امروزه تقریبا تمامی کسب‌و‌کار‌ها به صورت آنلاین در صحنه ظاهر می‌شوند و بدین ترتیب رسانه‌های آنلاین با سرعت بالایی در حال گرفتن جایگاه انتشارات چاپی و حتی تبلیغات تلویزیونی نیز هستند.

با رشد بازاریابی آنلاین نیز تمرکز‌ بیشتر کسب‌و‌کار‌ها از روابط عمومی سنتی به سمت روابط عمومی دیجیتال تغییر یافته است. به بیان دیگر روابط عمومی دیجیتال شکل تکامل یافته‌ای از روابط عمومی سنتی است. روابط عمومی دیجیتال به جای استفاده از انتشارات چاپی، بر انتشار آنلاین و آگاهی از برند تمرکز دارد. این نوع از فعالیت در واقع شامل نشر مقالات و اخبار آنلاین، همکاری با بلاگر‌ها و افراد تاثیرگذار برای نشان دادن ویژگی‌های محصولات و دریافت بازخوردها، محتوا‌نویسی و بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) جهت معرفی موثر و برندسازی از طریق بازدید‌های انلاین مخاطبین هدف است.

به جرات می‌توان گفت که بدون روابط عمومی دیجیتال هیچ کمپین سئوی سایتی موفقیت‌آمیز نخواهد بود و نمی‌تواند وب‌سایت را به جایگاه نخست صفحه اول گوگل برساند. در حقیقت روابط عمومی دیجیتال بخشی از فعالیت‌های اصلی سئوی خارجی سایت است که بدون آن نمی‌توان در فضای آنلاین به موفقیت‌های تجاری دست یافت.

روابط‌عمومی طی پانزده سال گذشته به طور چشمگیری تغییر کرده‌است. به طوری که بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از توسعه‌ی کسب‌و‌کار‌های مختلف است. استفاده از رسانه‌های آنلاین در ارتباطات نیز در حال افزایش است.

با این تفاصیل این یک حقیقت است که روابط عمومی دیجیتال باید به عنوان بخش اعظم یک استراتژی بازاریابی آنلاین در نظر گرفته شود، و این در حالی است که روابط ‌عمومی سنتی اینطور نیست.

روابط ‌عمومی آنلاین  نیز مانند سایر عناصر برنامه‌ی، بازاریابی دارای مزایا و همچنین معایبی است، که در بخش بعدی به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

triboonseo.blogfa.com/tag/روابط-عمومی-آنلاین

مزیت‌های روابط ‌عمومی آنلاین

مزیت‌های روابط ‌عمومی آنلاین (Online PR) شامل موارد زیر می‌باشد:

  • اعتبار بالا:

از آنجا که فعالیت‌های روابط ‌عمومی آنلاین  ازدید عموم به مانند یک فعالیت تبلیغلتی در نظر گرفته نمی‌شوند، و مردم به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای آن پول پرداخت نمی‌کنند. بنابراین از اعتبار بالایی برخوردار است.

  • هزینه‌ی پایین:

در هر دو شرایط مطلق و نسبی، هزینه روابط ‌عمومی آنلاین (Online PR) بسیار پایین است، به خصوص هنگامی که نتایج احتمالی نیز در نظر گرفته شده‌ باشد. در حالی که یک شرکت می‌تواند آژانس‌های تبلیغاتی مختلفی را استخدام کند و هزینه‌های بالایی را نیز صرف آن‌ها کند.

  • بدون درهم‌ریختگی و نادیده گرفته شدن:

از آنجا که به طور معمول روابط ‌عمومی آنلاین به عنوان مجموعه‌ای دقیق از آیتم‌های خبری تلقی می‌شود، بنابراین پیام‌های آن به میزان آگهی‌های تبلیغاتی در معرض درهم ریختگی و بطلان قرار نمی‌گیرند.
برای مثال: در روابط ‌عمومی دیجیتال معرفی یک محصول جدید در واقع به عنوان یک مورد خبری جدید تلقی شده و به احتمال فراوان مورد توجه مخاطبین قرار خواهد گرفت.

  • توانایی رسیدن به گروه‌ مخاطبین خاص:

از آنجا که برخی محصولات تنها از بخش‌های کوچکی از بازار درخواست کننده دارند، بنابراین استفاده از تکنیک‌های تبلیغات سنتی برای رسیدن به آن‌ها امکان‌پذیر نیست. و همچنین زمانی که یک شرکت توانایی مالی مناسب برای مشارکت در هزینه‌های تبلیغاتی بالا را دارا نباشد.، بهترین راه برای ارتباط با این گروه‌های خاص از مخاطبین روابط ‌عمومی آنلاین است.

  • ساخت تصویرذهنی مثبت و موثراز برند:

روابط ‌عمومی دیجیتال به این دلیل کار‌آمد است که به ساخت و توسعه‌ی تصویر ذهنی مثبت و موثر مخاطبین از یک کسب‌و‌کار خاص کمک می‌کند، و به این ترتیب زمینه‌های برند‌ساری را برای آن‌ها‌ فراهم می‌نماید.

معایب روابط ‌عمومی آنلاین چیست؟

شاید یکی از عمده معایب روابط ‌عمومی دیجیتال پتانسیل پایین در فرآیند‌های ارتباطی باشد. این درست است که پیام‌های خبری روابط ‌عمومی دیجیتال می‌تواند از میان درهم‌ریختگی آگهی‌های بازرگانی به راحتی عبور کند، ولی در عین حال ممکن است گیرنده‌ی خبر ارتباط موثری با منبع خبر ایجاد نکرده و بدین ترتیب تلاش‌های بسیاری از شرکت‌ها بی‌ثمر بماند.

فعالیت‌های روابط ‌عمومی دیجیتال نیز ممکن است از طریق سوء مدیریت و عدم هماهنگی با بخش بازاریابی به صورت، ناقص انجام پذیرد. از آنجا که کلید اصلی و لازمه‌ی یک روابط ‌عمومی دیجیتال موثر، ایجاد یک برنامه‌ی خوب، شایسته و دارای مدیریت استراتژیک صحیح است، برای تعیین اثربخشی تلاش‌های روابط ‌عمومی آنلاین، آنالیز و اندازه‌گیری نتایج این فعالیت‌ها در بازه‌های زمانی خاص امری ضروری می‌باشد.

شما نیز اگر یک آژانس روابط ‌عمومی آنلاین را در مجموعه‌ی خود استخدام کنید، کسب‌وکار شما می‌تواند توجه رسانه‌های بیشتری را به خود جلب ‌کند. چرا که آژانس‌های روابط ‌عمومی آنلاین به طور تخصصی بر این امر واقف هستند که چه کاری را در چه زمانی و به چه منظوری انجام می‌دهند، ضمن اینکه آن‌ها قادر هستند تا در زمینه‌ی ساخت اخبار از جنس دیجیتال وارد عمل شده و جایگاه کسب‌وکار شما را در دنیای آنلاین حفظ کنند. آن‌ها راه رسیدن به منابع بزرگ خبری را در دنیای دیجیتال باره‌ها و بار‌ها پشت سر گذاشته‌اند و بر تکنیک‌های اثربخش این حیطه کاملا واقف هستند.

آژانس‌های روابط ‌عمومی آنلاین عموما دارای یک‌سری از اهداف مشترک هستند:

آنها تحت هیچ شرایطی برای تبلیغات خبری پول پرداخت نمی‌کنند و گزارش‌نویسی کار آن‌ها نیست، ایستگاه‌های تبلیغاتی خاص را به منظور فروش محصولات بیشتری از شرکت شما بر پا نمی‌کنند.

برای خرید رپورتاژ آگهی به سایت تریبون مراجعه کنید.

  • بروز ترین مطالب روز دنیا معرفی استارتاپ های جدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی